Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Lettertype Belgische Stomers

Gestart door jean-luc, 08 september 2007, 22:27:51 PM

jean-luc

Vrienden,

Dankzij de decals van Pb Messingmodelbouw kunnen we nu thuis vanalles afdrukken op decal. Echter, voor het maken van de cijfers op stoomlocomotieven geraak ik er niet.
Weet iemand welk  lettertype er gebruikt werd voor het type en serienummer op onze Belgische stomers ? Waar kunnen we dit lettertype vinden ?

Dank en groeten, Jean-Luc

rixke rail

Misschien op deze link ? Zie de bijdrage van Roderik !

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3216&whichpage=1&SearchTerms=lettertype

Edit : het dient gezegd te worden dat Jocadis kant-en-klaar vellen heeft met afwrijfcijfers voor stoomloks !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jean-luc

Alles wat er op de gelinkte sites staat is te koop.
De lettertypes "craw modern" en "modern no 20" lijken me het meest overeenstemmend.
Ik heb echter geen zin om 20 Euro te betalen voor een lettertype. [;)]
De wrijfbladen van Jocadis heb ik al ? 25 jaar. Ze zijn goed, maar met de huidige computer technologie en de afdrukbare decals moet het toch te doen zijn om de cijferborden zelf te maken.

Kan iemand me helpen ? [:D]

Jean-Luc

Rochevalien

Ik heb vroeger(late jaren 90) ook bezig geweest met die decals voor stoomloks maar die nummers zijn toch zo klein,dat is zo'n gefrul[|)]Ik heb nog wel een paar stomers liggen ?n de nodige decals maar ik zie er tegen op om er aan te beginnen.Misschien moet er maar eens iemand kant -en-klare decals uitbrengen voor stoomloks [:p]of moet er maar eens een brave borst een  mooi artikel schrijven voor in het boekske hoe je die dingen z?lf kan maken met de pc.

Gerrit

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien
...of moet er maar eens een brave borst een  mooi artikel schrijven voor in het boekske hoe je die dingen z?lf kan maken met de pc.
Ik ben zinnens om zelf mijn opschriften-decals te maken, maar dat zal zeker niet het eerstvolgende jaar zijn.
Ik hoop dan ook - met Gerrit - op iemand die sneller iets beschrijft voor MSM.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw