Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

strooisels : start

Gestart door amest, 03 september 2007, 13:41:49 PM

amest

ik ga binnenkort starten met wat probeersels van natuur en vroeg me af wat ik allemaal nodig heb om zeg maar een berm/weiland te maken met wat hoger gras en struikjes.
Welke strooisels zou ik me daarvoor best aanschaffen? Er zijn precies ontelbare mogelijke strooisels en het is niet echt handig om alles zo op te zoeken of te vergelijken als je niet exact weet wat je zoekt
Kan er iemand een soort boodschappenlijstje opstellen zodat ik alles heb., Merk enzo moet niet maar bv.

- 4 zakjes met vier verschillende soorten groen
- grasmat???
- voor struikjes???
- ... ik ben al aan het einde maar heb sterk het vermoeden dat ik wat mis:I

Ik las in het laatste boekje van MSM een artikel over zelf bomen maken.
zijn de reeds gemaakte bomen in de winkel een stuk duurder dan zo'n zelfgemaakte?

Het is maar dat ik zo'n beetje een idee heb wat aan te schaffen want de 'betere' winkel is niet bepaald in de buurt om eventjes vlug nog een zakje van een paar euro te gaan halen.

misschien belangrijk : ik rij in schaal N
groeten,

Arvid

Pol

Moeilijke vraag! Het hangt natuurlijk af van hoe groot je baan is en wat je precies wil doen. Misschien kan je eens een plannetje bijvoegen of een foto van je project?

Voor het maken van een weiland zou ik alvast wat koeien voorzien[;)][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Raoul en Jordy

je hebt van Bush vele strooisels die je verder kunnen helpen. kijk maar even op http://www.busch-model.com/default.htm

eric

Woodland.
Bij de Collectorsbank hebben ze een ruim aanbod van deze en waarschijnlijk moet er in het Mechelse ook wel een modelbouwzaak zijn waar je terecht kan.

Tom

Het is moeilijk voor jou een boodschapenlijst op te stellen.
Het zal vooral van jou afhangen wat je wensen zijn, en je ondervindingen als je eenmaal aan de slag gaat.
Tom

amest

ik zal inderdaad eens rondkijken, een tijdje gelden even in collectorsbank geweest, je hebt allen zoveel keus he. Maar ik zal gewoon eens iets moeten aanschaffen en beginnen denk ik.

bedankt voor de reacties
groeten,

Arvid