Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

rijrichting loks

Gestart door wisselstromer, 03 september 2007, 12:29:12 PM

wisselstromer

een vraagje

ik rij met marklin digital met loks van m zelf en andere merken en ook met verschiilde decoders waaronder enkele delta decoders
ik ben nu mijn schaduwstation aan het maken, ik schakel de sporen en wissels met reedcontacten dus een vrij normale handeling

nu is mij al verschillende keren opgevallen dat wanneer een lok binnen rijdt en stopt
dan bv enkele minuten of uren stilstaat en dan terug moet vertrekken dat als ze terug stroom krijgt dat ze in de omgekeerde richting vertrekt.

weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

INFO

Marklin decoder vallen na enige tijd als ze stroomloos zijn geweest terug in de default rijrichting vooruit. Dus het enigste wat daar aan te doen is de loks zo wegzetten als ze vooruit rijden.

Verder is er niets aan te doen. E?n van de minpunten van Marklin decoders.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

wisselstromer

geldt dit voor alle marklindecoders
het is ook mij mfx loks
ook bij loksound???

bedankt voor de hulp
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door INFO

Marklin decoder vallen na enige tijd als ze stroomloos zijn geweest terug in de default rijrichting vooruit.
Verder is er niets aan te doen.



ik denk dat men dan kan gebruik maken van een lekweerstandje om zo het geheugen toch nog de impulsen te geven voor het behouden van richting, maar ben het niet 100% zeker.
wwerstand van 1.5k ohm
 

INFO

Zolang de centrale aanstaat zal dat met een weerstandje wel werken, als de lok stroomloos gezet wordt voor een roodsein, echter zodra je klaar bent met spelen, en je trekt de stekker eruit, zal de decoder na verloop van tijd terugvallen in zijn default rijrichting.

Dus ook dan helpt dat weerstandje voor geen meter.

Helaas je zult ermee moeten leren leven en mee om proberen te gaan.

Alleen de waarheid ligt in het midden.