Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Elektronische schakeling - Ontsteken verlichting

Gestart door B-Modelbouw, 27 augustus 2007, 09:35:44 AM

B-Modelbouw

Beste medemodelspoorders,

Viessmann verkoopt modules om verlichting te laten opgloeien zoals in werkelijkheid gebeurt met ontladingslampen (ref; 5066 / 5067),
echter beschikken ze maar over vier uitgangen.

Is er geen goedkopere variant door zelfbouw die eventueel ook over meerdere uitgangen beschikt.
Lay-outs van printen of tekeningen van schakelingen zijn welkom.

Alvast bedankt,

INFO

Bestelnummer van www.conrad.nl
213024
211931

Bouwpakketen van de genoemde schakelingen 8,95 per stuk.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

B-Modelbouw

Bedankt voor de info ... doch zoek ik naar iets met meerdere uitgangen.

Nu zie ik geen verschil of je nu ??n module plaatst en meerdere lampen parallel aan dezelfde uitgang hangt, of wanneer je meerdere modules plaatst en samen inschakeld (Uitgang 1 van iedere module knipperd met dezelfde intentie).

Misschien is het handiger om eventueel een component te wijzigen zodoende ze toch verschillend knipperen (R-C kring ???) echter bij
Conrad - Tams (even snel de handleiding op nageslagen) is dit een vast programmaatje in de IC.

quf

Bekijk eens de DEG32 van Modeltech.
www.modeltech.be

Groeten

Frank

INFO

Maar daar hangt dan ook wel een stevig prijskaartje aan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

hobbyist

dat misschien wel maar je kan het nadien overal voor gebruiken en ieder uitgang is afzonderlijk te prorammeren. heb er zelf 2 in gebruik.

B-Modelbouw

Ik wou het zelf zo eenvoudig mogelijk houden. Dus geen programmeerbare lichtcomputers, maar een eenvoudig printje met voldoende uitgangen.

Gerolf

Als ik het goed begrijp heb je een langzaam aanzwellende spanningsbron nodig.
Ik weet niet hoe groot de stroom is die je moet sturen (leds? lampjes?) maar ik zou vertrekken vanuit een klassiek voedingsschema (eindtransistor met een RC-netwerkje in de stuurstroom)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw