Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

mechano rails

Gestart door tom007, 24 augustus 2007, 08:23:29 AM

tom007

Ik heb eigenlijk een vraagje. Zijn mechano rails goed om digitaal te gaan bij gelijkstroom? Ik vind de gelijkstroom locs goeiekoper. Ben eigenlijk gewoon van wisselstroom. Maar ik wil graag nieuwe ontdekkingen doen in de treinwereld.

Kan je een mechano locs op fleischmann rails rijden?

vriendelijke groeten

Gerolf

De Mehano rails ken ik persoonlijk niet, maar in tweerail past alles op elkaar (als je geen h??l oud materiaal gebruikt, en overal dezelfde railhoogte)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RobE

Hallo Tom,

Mehano rails zou ik zeker niet gebruiken, ik spreek uit ervaring.
Er zijn genoeg alternatieven. Roco, Fleischmann, Piko om maar enkele te noemen.
De treinen van Mehano zijn daar in tegen wel goed en rijden ook uitstekend op genoemde rails.

Groet,
Rob

janjozef

ik heb er liggen uit een begindoos van de Thalys en ge kunt er vergelijken met de lima van 30 jaar geleden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tom007

in de catalogus van mechano staat in dat je 4 rails kunt kopen voor in de 4 euro. En 15 euro voor een linkse of een rechtse wissel. Ik heb thuis een startset van mechano van een thalys. Momenteel ben ik aboneert op een magazine die maandelijks een mapje met losse pagina's opstuurd en iedere maand een cadeau.

Is het mogelijk om een mechano trein op een transfo van een fleischman te rijden? In een gewone mechano trein zit toch een digitale decoder in h

Gerolf

In een "gewone" Mehano trein zit een aansluiting voor een decoder, niet de decoder zelf. Anders is het een digitale trein.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Tom, even voor de duidelijkheid. Heb je het nu over Mechano of Mehano treinen?
Mechano is zoiets dat je met schroefjes in elkaar moet schroeven. Daarmee kan je alle mogelijke dingen maken.
Mehano is een merk van speelgoed, bij ons vooral gekend voor modeltreinen zoals oa de reeks 77, 51 en 26 en de dieselmotorwagen reeks 41.
Welke van de 2 bedoel je nu?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tom007


Klaas Zondervan

Jurgen, heb je het nou over Mechano of over Meccano? [:D]

Jurgen

Verdorie, met al die verwarringen. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ruben13

mehano rails zijn niet zo goed , ze zijn van ijzer

loebaske

en die roesten, dus idd. de rails van in de tijd van Napoleon [:o)]

Frank_N

Er zijn de Engelsen die zweren bij ijzeren rails...
Groet van Frank

Klaas Zondervan

Inderdaad, ijzeren wielen op ijzeren rails. Het schijnt ook voor modelspoor de ideale combinatie te zijn.

erik de noorman

Op mijn baan zijn enkele segmenten met mehano en lima rails (omgebouwd naar 3 rail)gelegd. Ook enkele mehano en lima wissels omgebouwd naar 3 rail zijn ingebouwd.
Deze rails liggen op de oudste segmenten (of eerst gebouwde)van mijn baan ondertussen 7 jaren oud. Ondanks de grote temperatuur verschillen en grote vochtigheidsgraad in de winter, hebben  deze rails geen last van roestvorming. Natuurlijk zijn de rails nog uitgevoerd in code 100. De bielzen van de mehano rails zijn daarentegen wel mooi gegraveerd. Voor wie geen 2.5 euro aan 19 cm rail wil uitgeven zeker een volwaardig alternatief, zeker om je eerste meters spoor te leggen, balasteren en te verweren.

Erik