Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Set type Rils (B-Cargo) van Marklin is er

Gestart door BD1701, 17 augustus 2007, 23:14:02 PM

BD1701

Ik was vandaag verbaast toen ik een modeltreinwinkel binnenstapte en daar de nieuwe aangekondigde set zag liggen van M?rklin ref.47007 met de wagons type Rils in het groen met B-Cargo opschrift.
Normaal waren deze wagons toch maar voorzien voor september, maar blijkbaar waren ze dus vroeger klaar dan verwacht, nochtans dact ik dat eerst de set met de 3 Belgische ertswagons gingen uitkomen, maar enfin ik klaag zeker niet hoor.
Wat ik eigenlijk nog even wou weten over deze wagons is, waar worden die zoal ingezet, rijden ze in bloktreinen, of meer in gemengde goederentreinen van een aantal gelijkaardige wagons. Heeft ieamnd foto's van zulke wagons, of treinen waar ze in voorkomen?

Alvast bedankt voor de info
 

Anarchy

Zowel in gemengde goederentreinen als treinen van dat type

BD1701

Heeft niemand nog info over deze wagons?
 

tom007


Jurgen

Hier in Aarschot heb ik er al zien meerijden met treinen. Maar verder heb ik daar nog niet bij stilgestaan.
De B-Cargo versie heb ik zelf nog nooit gezien in het echt.
Maar ik ben dan ook iemand die niet constant op de loer ligt hoewel er hier een spoorweg door mijn hof rijdt. Ondertussen zijn ook de bomen een beetje te hoog geworden waardoor ik al helemaal niets meer zie vanuit mijn badkamerraam.
Vanaf het moment dat ik er 1 zie laat ik het hier weten. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

benny m

Ik heb vandaag een set gekocht. Ik heb er 65 euro ervoor betaald
 

LockyLuke

citaat:
Ik heb er 65 euro ervoor betaald


amaai das veel, 'k heb ze al gezien aan 55 euro, das bijna 20% goedkoper [8D]
 

Ralf Wittkamp

Hello.
In the german modelrailway-forum at Drehscheibe is a small comparison and report about the Roco and the Maerklin waggon.

The result is, that the Roco waggon seems to be near at the reality. But the tester isn't 100 % sure.

Of course the whole text is in German, but I believe you would understand it.

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3445067


greetings
Ralf Wittkamp
 

Jurgen

Vandaag gezien in Haacht, een trein met enkele soorten schuifwandwagens, een autotransporter en een stuk of 13 Rils van de SNCF getrokken door een reeks 78.
Welke types de schuifwandwagens en de autotransporter waren weet ik niet. De trein vloog nogal snel voorbij en ik stond eerst voor de overweg. Om dan het type te lezen moet je al heel snel zijn met al die info die erbij staat. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.