Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Keerlus + schaduwstation

Gestart door staf-n, 17 augustus 2007, 22:35:47 PM

staf-n

imgIMGhttp://i208.photobucket.com/albums/bb50/stafmarklin/Scan0001.jpg/IMG/img

Hallo,

Hierboven vindt U een tekening van een station met daaraan gekoppeld een schaduwstation. (= slechts een voorbeeld)
Ik rijd 2-rail digitaal (N) en zoals U ziet heb ik hier een keerlus waarin een schaduwstation is ondergebracht. Als ik het goed voor heb, dan kan in een keerlus slechts 1 treinstel aanwezig zijn. Hoe los ik dit probleem op, zodat ik verscheidene treinstellen kan plaatsen en toch een keerlus heb. (Keerlus zou ik maken volgens het systeem van Funcky. Dus niet met Lenz op basis van kortsluiting dedecteren)
Waar zou ik volgens U mijn keerlus moeten plaatsen? Waar onderbrekingen? Trein komt vanuit het station, dan naar schaduwstation en vervolgens via het grijze terug naar het station.
Graag reactie en indien mogelijk een aanduiding op de schets. Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Staf

INFO

De plaatsing is in het grijze gedeelte, de roze en groene delen moeten dezelfde polariteit hebben.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Gerolf

Zoals ik al via pm meldde:
Als het rode deel een station op een dubbelsporige hoofdlijn is, zit het conflict in de wisselparen tussen spoor 2 en 3, en moet je daar isolaties plaatsen.
Een eventuele oversteek kan je doen door baandelen omschakelbaar te maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Gerolf, hoe kom je daar nu bij?
Het is een digitale baan, en geen ananloge baan, en daar worden de dingen op een andere manier opgelost.

Dus zoals ik al in mijn eerste reactie zei, het roze en groene gedeelte hebben dezelfde polariteit. Zo kun je dan ook ongestraft oversteken van spoor 1 naar 2, dus tegengesteld gaan rijden in analoge termen. Vergeet niet dat bij digitaal de rijrichting bepaald wordt in de lok, en niet door de polariteit van de rails.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

citaat:
Hoe los ik dit probleem op, zodat ik verscheidene treinstellen kan plaatsen en toch een keerlus heb. (Keerlus zou ik maken volgens het systeem van Funcky. Dus niet met Lenz op basis van kortsluiting dedecteren)
Waar zou ik volgens U mijn keerlus moeten plaatsen? Waar onderbrekingen? Trein komt vanuit het station, dan naar schaduwstation en vervolgens via het grijze terug naar het station.
Graag reactie en indien mogelijk een aanduiding op de schets. Bij voorbaat dank voor jullie reactie.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

staf-n

Bedankt voor de reactie en INFO, het werkt.

MVG
Staf

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.