Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Spielwarenmesse in Neurenberg

Gestart door n/a, 10 februari 2005, 10:26:34 AM

wisselstromer

van de in de kataloog aangekondigde 3 versies van de type 51 en treinstel typ41 was bij mehano amper iets te merken

er hong een foto ve 51er aan de muur maar voor de rest niks
wel stonden alle versies vd 77-78 in een vitrine

bij roco stond er ook niks

mvg
wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Op de website van Guido Olaerts staan de Belgische nieuwigheden van Mehano, Roco en M?rklin afgebeeld. Het wachten is enkel nog op wat hij zelf als nieuwigheid brengt.
Op de site van Paul Bellon zag ik een bouwdoos (metaal) voor een Bedford vrachtwagen HOERA !!! hopelijk zowel in de uitvoering avn de NMBS als die van Depaire.
MVG

Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Vreemd op de nederlandse website van M?rklin http://www.marklin.nl/nieuws/nieuw2005.html vind ik onder de nieuwigheden de volgende Belgische modellen voor 2005
1) Reeks 2380
2) Set met drie verschillende graanwagens Uapps (richtprijs 99 ?)
3) E?n graanwagen Uapps TMF-CITA
4) Set met twee open bakwagens Eanos
5) Diesel reeks 54 met aandrijving op beide draaistellen !!!

Vooral dit laatste vind ik heel eigenaardig. Gaat het hier om een nieuwe aandrijving? Wat ik ook ,eigenaardig vind is dat Olaerts niet spreekt over de set silowagens en reks 54. Heb ik dan verkeerd gekeken?
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

diesels

citaat:
Geplaatst door loco

Vreemd op de nederlandse website van M?rklin http://www.marklin.nl/nieuws/nieuw2005.html vind ik onder de nieuwigheden de volgende Belgische modellen voor 2005
1) Reeks 2380
2) Set met drie verschillende graanwagens Uapps (richtprijs 99 ?)
3) E?n graanwagen Uapps TMF-CITA
4) Set met twee open bakwagens Eanos
5) Diesel reeks 54 met aandrijving op beide draaistellen !!!

Vooral dit laatste vind ik heel eigenaardig. Gaat het hier om een nieuwe aandrijving? Wat ik ook ,eigenaardig vind is dat Olaerts niet spreekt over de set silowagens en reks 54. Heb ik dan verkeerd gekeken?
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips



De silowagens zouden van de SNCF moeten zijn.
De 54 is inderdaad eigenaardig... vraag me af of er nu dubbele koplampen op gezet worden [:)]

loco

Ik heb nog eens goed moeten kijken. De set met graanwagens bevat inderdaad ??n wagen ondergebracht bij de NMBS, ?n bij de FS en nog ??n bij de SNCF.
Loco

D_Loc

De diesel reeks 54 is een model in schaal Z.

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Stefke

Bij de nieuwigheden onder de 23 loc staat er een CFL loc , richtprijs 98 euro, dat zal wel niet kloppen zeker???
vg stefke
 

diesels

citaat:
Geplaatst door Stefke

Bij de nieuwigheden onder de 23 loc staat er een CFL loc , richtprijs 98 euro, dat zal wel niet kloppen zeker???
vg stefke



Dat is de BR 185, een standaardmodel dus wellicht inderdaad een dumpprijs zoals ook b.v. een roco BR 215...
Sicco

locomotion

Weet iemand of Piko van plan is om en type 81 uit te brengen op basis van hun nieuwe Br55?
En heeft Piko nog andere zaken op het spoor staan voor Belgi?

Locomotion

wisselstromer

voorlopig niks belgische denk ik
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

diesels

citaat:
Geplaatst door Peter

Op de website van Guido Olaerts staan de Belgische nieuwigheden van Mehano, Roco en M?rklin afgebeeld. Het wachten is enkel nog op wat hij zelf als nieuwigheid brengt.



Olaerts brengt als het goed is tegen april naar buiten wat er via hem nieuw komt!
Tipje van de sluier: reeks 44 in de herfst, klassieke motorstellen volgend jaar.
Aldus Guido Olaerts zelf.

groeten Sicco


matti



  Die nieuwe stomer van Piko is een Pruisische G7.1 en geen G8.1 .
Je kan er wel een Belgische 71 van maken maar geen 81 . Het is natuurlijk wel t ehopen dat Piko dit zelf ook weet en ons een ombouw uitspaard .

     [8]

rgp

Dag,

een 44 is een welgekome aanvulling,  maar klassieke tweedelige treinstellen.  Die zijn bij JOCADIS al aangekondigd.
Begrijpe wie kan: Guido die altijd zegt dat de markt o zo klein is en dat "dubbeltjes" maken !
Er zijn toch nog genoeg mogelijkheden (een goede AM75, AM96, AM 86)

Roland

diesels

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

een 44 is een welgekome aanvulling,  maar klassieke tweedelige treinstellen.  Die zijn bij JOCADIS al aangekondigd.
Begrijpe wie kan: Guido die altijd zegt dat de markt o zo klein is en dat "dubbeltjes" maken !
Er zijn toch nog genoeg mogelijkheden (een goede AM75, AM96, AM 86)

Roland



Dat is waar, maar de AM van Olaerts was al in voorbereiding toen Jocadis ze ook aankondigde. Waarschijnlijk is het aan de reputatie van Jocadis (namelijk de waarschijnlijkheid dat het spul gewoonweg nooit komt*) te danken dat Olaerts toch doorzet...

Sicco
* voor ik mensen boos maak: dat zijn niet mijn woorden (helaas wel mijn ervaring overigens)