Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Verlichting met sleepcontact

Gestart door Iebor, 10 augustus 2007, 10:35:17 AM

Iebor

Ik heb een aantal Roco en Fleischmann rijtuigen die ik graag van verlichting wil voorzien. Volgens mij heb ik dan per rijtuig twee sleepcontacten nodig. Weet iemand een referentienummer of een site waarop deze sleepcontacten te zien, dan wel te verkrijgen zijn?

Gerolf

Mij lijkt 1 sleepkontakt per rijtuig voldoende. De nummers staan in de catalogus van roco en fleishmann.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Iebor

Dat zou kunnen maar ik heb zo'n LED strip en daar zitten toch twee contacten op en ik dacht dus dat 1 contact naar een stel wielen aan de ene zijde kwam en het andere contact aan het andere wielstel

Gerolf

Misverstand, ik dacht dat je het had over een drierail-sleper [:I]
Stroomafname van de wielassen met een sleepkontakt dus. Dan heb je inderdaad twee slepers nodig, ??ntje voor elk draaistel.
Je kan ook in ??n draaistel stroom afnemen van elk wiel door een sleepkontaktje tegen de wielen te plaatsen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Kijk eens op deze pagina:
http://www.modeltreinexpress.nl/sqlsite/artikelen.asp?subcatnr=1021&artikelstructuur=&zoeken=&zoekveld=&zoekstring=&paginanavigatie=3&paginanr=2&hoofdcatnr=33&hoofdmenunr=1&hoofdcategorienaam=Roco
en open de foto bij artikelnummer 40360. Op die foto zie je linksboven en rechtsboven de originele stroomafnameveertjes van Roco die op veel rijtuigen passen.
Ze zitten bij een complete verlichtingsset en bij sommige rijtuigen worden ze los bijgeleverd. Maar ik kon ze niet vinden als apart verkrijgbaar artikel.
Ik heb zelf 4 van die dingetjes over die bij rijtuigen zijn meegeleverd en die ik niet nodig heb. Als je interesse hebt, stuur me dan even je postadres per PB, dan stuur ik ze op. (gratis)

PaulC

Kijk eens in MSM 60 blz 78 "Zelf een universele rijtuigverlichting maken"
Daar staat haarfijn uitgelegd hoe je makkelijk zelf deze stroomafnemertjes kan maken.

Paul