Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Seinstelsel NMBS

Gestart door marklinfreakske, 08 augustus 2007, 23:39:31 PM

marklinfreakske

kan iemand me aan een pdf-document/wepagina/... helpen waarin alle seinbeelden van de NMBS in staan ? want ik zoek ook seinbeelden met een "aanduiding : verichtingen gedaan" sein

p.s. kan iemand me ook zeggen welk kleur het middenste lampje van een AVG (aanduiding: verrichtingen gedaan) heeft ? :)

groeten, Brecht

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

trainfreak

Hier vind je er ook met de uitleg erbij: http://www.stopsein.net/i_signal.php?id=be02

Het middelste lampje van de AVG is rood.
Spoorse groeten
Dimitri

marklinfreakske

oh, bedankt voor deze waardevolle informatie, want ik was een AVG aan het "restaureren" door er nieuwe lampjes in te steken maar had het middelste wit gemaakt, totdat ik hoorde dat he rood moest zijn ...
Daarom natuurlijk info beginnen te vragen aan al de slimme mensen op dit forum [:p][:D]

dus daarom bedankt voor de info ![:)]

mvg, Brecht

n/a

Leuk project! Ik zou hetzelfde nog wel eens willen doen met een Nederlands dwergsein.

Mochten hier meer mensen zijn die geinteresseerd zijn in, of informatie zoeken over een bepaald seinstelsel, op The Signal Page is alle informatie te vinden. Natuurlijk is het Belgisch seinstelsel ook ruim vertegenwoordigd[;)]

Seinpaal