Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Mehano HLE 26

Gestart door ricky56, 05 augustus 2007, 07:08:27 AM

ricky56

Dank U voor de foto's, Patrick. De eerste is voor mij zeer interessante, als ik zal mijn 26 vervuilen (Weathering)...

Voor de tweede foto, ik denk dat dit versie zal uitkomen, maar in andere kleur (Blauwe of Gele versie, maar geen groene versie, en in "limited serie")

Normaal, zij gebruiken wat wij in frans zeggen "un moule ? tiroirs"... Dan zij normaal kunnen een element van de "moule" uitbrengen om een andere element (voor andere versie) in te brengen... (scusi, maar mijn technische neederlands is niet zo goed dan mijn technische engels[:I])

Voor de dak, de cabels en pantos... Tja, lichter, donker... Een beetje van Patina en dan het zal goed zijn, is dat niet juist ?

Alle?, ik ga terug in mijn werkplaats, ik heb nog twee 51's te vervuilen...[^]

Vriendschappelijk,

Ricky.

Anarchy

Ziet er goed uit! Dat ze wel nog maar wat wachten met de gele en de blauwe [:o)]

harzfreak

Ziet er inderdaad goed uit .
Staat op men verlanglijsje[:p].
Groetjes Maarten

rixke rail

Ik heb wat documentatie over de reeks 26 (uit "Het Spoor") op mijn Photobucket gezet. Ziehier de link :

http://s60.photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/documents/

Hopelijk is ie goed afdrukbaar voor iedereen. Laat mij iets weten a.u.b., want als dat zo is, wil ik in het vervolg wel alle gezochte documentatie zo beschikbaar maken.
Misschien via een "GO Pro"-rekening bij Photobucket. (= $ 25.00 per jaar, voor 5 gb opslagruimte)
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Ludwig

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ik heb wat documentatie over de reeks 26 (uit "Het Spoor") op mijn Photobucket gezet. Ziehier de link :

Hopelijk is ie goed afdrukbaar voor iedereen. Laat mij iets weten a.u.b., want als dat zo is, wil ik in het vervolg wel alle gezochte documentatie zo beschikbaar maken.
Misschien via een "GO Pro"-rekening bij Photobucket. (= $ 25.00 per jaar, voor 5 gb opslagruimte)
Modelspoorse groeten,
Eric.

Erik , bedankt voor de info.
Ze is inderdaad duidelijk en zeker nutig als men zo'n model wil aankopen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Rochevalien

Awel ja wat dat allemaal niet losmaakt als je zowat kritiek spuit[:D][}:)] goe bezig! en rixke is de archievaris van het forum[^][:p] top!!

Gerrit

dgrr57

Dit is nu echt een goed gedacht.
Bedankt voor het delen van uw documentatie.

janjozef

Bedankt Eric is een mooie documentatie

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Onnodig te zeggen dat ik dit ook gedownload heb ... [8D]
Merci, man!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ricky56

Nog twee foto's van Max Delie (dat de Mehano Importeur heeft mij verzenden en dat hij zegt dat ik kan op de forum plaatsen als voorbeeld) van 26'ers in groen.

Daar kunt U zien dat de dak donker grijs (bijna anthracite zwart) is, en dat de Pantos en daklijn licht grijs zijn !

Maar voor enkele jaren van normale gebruik van de lok, de dak zal lichter worden, als de zwart kleur zal weggaan (regen, dust, etc.) en dan kan men de primer zien (medium grey)...

Als U wilt een lichter dak en donker panto's, daklijn en fueltanks, Dan heeft U Uw lok te vervuilen (of als het te moeilijk voor U is kan ik ook graag Uw lok vervuilen[:D])

Vriendschappelijk,

Ricky.

rixke rail

Maintenant aussi une version fran?aise de la documentation, sp?cialement pour Ricky et ses coll?gues du forum francophone.

Bedankt h? mannen, voor de appreciatie. [:I]
Ik ga dus voortaan altijd zo proberen te werken wanneer er documentatie gevraagd wordt. Zo heeft iedereen er dan wat aan.
Ik heb nog wel een hele technische (moeilijke, in 't Frans) uitleg uit respectievelijk # 98 (09-10/1965) en # 99 (11-12/1965) van Rail & Traction. Die is wel te groot om op de site te zetten. Bij interesse wil ik ze wel inscannen en doormailen aan de belangstellenden : U vindt mijn adres in mijn profiel.
Edit : typfoutje gemaakt ! [:o)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Fan51

Hallo,

Ik heb deze week mijn 126108 bekomen en toegegeven, het model ziet er werkelijk prachtig uit.
Dat belooft voor de gele en de blauwe serie... Alleen heb ik het wat moeilijk met de panto's.
Ik heb al voorzichtig geprobeerd om die te laten opengaan maar tevergeefs. Ze zitten waarschijnlijk t? goed verankerd.
Ik durf er niet te hard aan te trekken uit schrik voor eventuele beschadigingen of vervormingen.
Kan iemand mij een tip geven om die gemakkelijk te laten opengaan aub ?

Groetjes.

Geert

Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Fan51

Hallo,

Ik heb deze week mijn 126108 bekomen en toegegeven, het model ziet er werkelijk prachtig uit.
Dat belooft voor de gele en de blauwe serie... Alleen heb ik het wat moeilijk met de panto's.
Ik heb al voorzichtig geprobeerd om die te laten opengaan maar tevergeefs. Ze zitten waarschijnlijk t? goed verankerd.
Ik durf er niet te hard aan te trekken uit schrik voor eventuele beschadigingen of vervormingen.
Kan iemand mij een tip geven om die gemakkelijk te laten opengaan aub ?

Groetjes.

Geert

Fan51

Bedankt voor de tip, Patrick. Ik zal dit vanavond eens uitproberen en er morgen over berichten.
Ja, u moet weten, ik ben eerder een diesel- dan een eloc-fan en heb dus geen ervaring met die panto's.
De 126108 is mijn eerste e-loc van de nieuwste generatie modeltreinen.
35 jaren geleden stonden die dingen veel losser gemonteerd dan nu maar die (speelgoed)modellen waren,
kwalitatief naar afwerking toe, toen ook niet zo denderend, nietwaar...

Groetjes.

Geert

Fan51

@dgrr57

Operatie geslaagd, Patrick. De panto's zijn mooi opengegaan [:)]. Nog eens bedankt voor de tip, man.
Voor het overige geen problemen met mijn 126 [:)]

Groetjes.

Geert