Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

5315 (bolle neus in standaardlivrei)

Gestart door Rochevalien, 02 augustus 2007, 16:46:08 PM


Kedeng Kedeng

Wel jammer dat de foto is gemaakt met flits.

stefanic

En dan vraag ik mij af: wat is er mis met de handgrepen naast de deuren van dit model? Vergelijk met de foto van de echte waar deze handgrepen kaarsrecht zijn. Standaarduitvoering van het model, of eerder al wat mismeesterd door de verkoper (of op de productielijn...)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Jurgen

Er is niets mis met die handgrepen. Bij mijn .5307 is dit net hetzelfde.
Ik heb wel de indruk dat bij de 5315 de handgrepen omgekeerd staan tov mijn .5307, maar dat is waarschijnlijk niet erg.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stefanic

En kan er mij dan iemand een foto tonen van een echte 53 met dergelijke geknikte handgrepen?
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

just4fun

citaat:
Geplaatst door stefanic

... de handgrepen naast de deuren ...


Bij mijn Roco 204007 zit er ook een knikje in deze handgrepen. Maar ik denk wel dat de grepen van het model op e-bay ondersteboven staan [:(].
Paul

Brossel

citaat:
Geplaatst door stefanic

En kan er mij dan iemand een foto tonen van een echte 53 met dergelijke geknikte handgrepen?



In het boek GM's 52,53,54 van Max Delie (uitgegeven bij Spoorweg Journaal) staan veel foto's van het grote voorbeeld. Op de foto's in dit boek kun je duidelijk zien dat de Belgische bolle neuzen geknikte handgrepen heeft gehad. Maar dan echt aan het begin van hun carri?re bij de NMBS. Later zijn die vervangen door rechte handgrepen. De 5315 zelf heeft waarschijnlijk alleen de rechte handgrepen gehad. Althans ik heb alleen foto's gezien van rechte exemplaren. Dat is dan dus onjuist op het model.

Overigens hebben de Noorse en bijvoorbeeld Hongaarse loks wel altijd de geknikte handgrepen behouden.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

theedooz

Mooi model, al is de 1970 schildering op 'n bolle neus niet echt geslaagd te noemen. Ik hoop dat 'ie ook nog eens komt in groen met enkele gele bies.

Maar dat dak....grijs? Zou toch groen moeten zijn? En zie ik daar de uitlaten van 'n 52'er op het dak, of heb ik het mis?
 

Gerry

citaat:
Geplaatst door theedooz

Maar dat dak....grijs? Zou toch groen moeten zijn? En zie ik daar de uitlaten van 'n 52'er op het dak, of heb ik het mis?



Het zwart/grijze dak is correct, kijk maar naar die foto van het echte voorbeeld.

5307

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Er is niets mis met die handgrepen. Bij mijn .5307 is dit net hetzelfde.
Ik heb wel de indruk dat bij de 5315 de handgrepen omgekeerd staan tov mijn .5307, maar dat is waarschijnlijk niet erg.




riep iemand mij??? [:D][;)]

Arbeco

Sinds 18-08 ben ik ook in het bezit van de 5315, en idd, die handgrepen staan verkeerd om. Het is echter maar een klein klusje om ze eraf te halen en andersom weer te monteren. Ook de opstaptrede's  naar de cabine's heb ik al aangepast, want deze hebben een trede te veel... Hier heb ik de middelste eruit gesneden, zodat er nog 2 overblijven. Nu nog een beetje vervuilen, en dan kan ook deze loc zijn broertjes gaan helpen bij het uitvoeren van de diensten op de Athus-Meuse....

Groetjes Len.
Old diesels never die...

SirGresley

Nog iets gevonden voor 5315.
Bij het installeren van de gesloten baanruimer snijdt ge het beste de twee puntjes af en moet ge de bevestiging van de schroeven iets afvijlen anders blijft een opening tussen de baanruimer en de carrosserie!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

bollen neus

citaat:
Geplaatst door SirGresley

Nog iets gevonden voor 5315.
Bij het installeren van de gesloten baanruimer snijdt ge het beste de twee puntjes af en moet ge de bevestiging van de schroeven iets afvijlen anders blijft een opening tussen de baanruimer en de carrosserie!




@ SirGresley, dank voor de goede tip, ook de andere leden bedankt voor de uitleg.
[:)]

ems

Ah, die kier die viel mij ook al op, maar heb er nog geen tijd aan besteed om uit te vinden wat de oorzaak is; bedankt voor de tip!
Nu alleen nog iets verzinnen op die geknikte handgrepen bij de cabinedeuren, want die moeten gewoon recht zijn (de rechte handgrepen van de VC passen niet...)
Groet, Edwin

bollen neus

citaat:
Geplaatst door ems

Ah, die kier die viel mij ook al op, maar heb er nog geen tijd aan besteed om uit te vinden wat de oorzaak is; bedankt voor de tip!
Nu alleen nog iets verzinnen op die geknikte handgrepen bij de cabinedeuren, want die moeten gewoon recht zijn (de rechte handgrepen van de VC passen niet...)



En al iets op kunnen verzinnen voor de rechte deurgrepen?[:)]