Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Hoe moet je je eerste baan leggen?

Gestart door n/a, 31 juli 2007, 14:09:19 PM

n/a

Beste Modelspoorders,

Ik ben hartstikke nieuw, ik zit al wat langer op dit Forum (een weekje), Ik heb ergens anders ook al een onderwerp staan (dus geen verbaasde gizichten) en daar heb ik ook al een paar vragen gesteld.

Zoals ik al gezegd heb, ben ik nieuw. Door mijn andere onderwerp ben ik a een paar dingen te weten gekomen zoals: wat ik voor thema, welke schaal (N) en nog een paar dingen. Nu kom ik bij een vraag die wat meer uitleg nodig heeft:

Hoe begin je met een baan te leggen (as je al een ontwerp hebt (heb ik)) en wat e er allemaal voor nodig hebt. Ik enk dat ik voor flex rails ga want ik een heel sipel ontwerp, een misvormd ovaaltje. En hoe kun je dat dan laten bewegen met een trein erop??? (ik wil trouwens analog gaan rijden)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Big Ben
hoe kun je dat dan laten bewegen met een trein erop???
Zet hem bovenop je wasmachine als-ie centrifugeert ... wedden dat het beweegt ?  [}:)]
Nee, serieus ... een modeltrein heeft rijspanning nodig ... heb je een rijregelaar nodig?

Hoe begin je met een modelbaan? Veel lezen (MSM bijvoorbeeld) of ga eens langs de bieb, of ga eens langs een modelspoorclub, of kijk eens op goede websites of ...
Kort gesteld: de vraag "hoe begin ik eraan" is iets te algemeen om op te antwoorden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a