Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Grootbedrijf

Gestart door N-spoorder, 27 juli 2007, 21:00:38 PM

N-spoorder

Men heeft mij verteld dat ??n of meerdere S/3.6 BR 18 ook in Belgi? gereden heeft. Ik heb nu de kans om zo'n Duitse versie te kopen, die ik dan weer kan ombouwen. Maar voor dat laatste moet ik eerst meer info hebben over de lok in Belgi? om te zien of het ombouwen niet te veel zal kosten, of wel haalbaar is in het algemeen. Aangezien het toch een redelijke aankoop is en omdat ik geen goede info vindt op het net richt ik mijn vraag tot jullie.


Alvast bedankt

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Beste N-spoorder,

Er zijn in 1920, 3 stuks S3/6 van de Bayrischer Eisenbahn als herstelbetaling aan Belgi? toegewezen.

Echter hebben deze locomotieven geen algemeen onderhoud in Belgi? gekregen (lees aangepast en of her schilderd = kwakkel van M-*/??n) en voor zover bekend enkel kleine reparaties gehad.

Dus als je het boek hebt van Onze Onvergetelijke stomers van Phil Dambly, dan kan je in het tweede deel, enkele zwart/wit foto's vinden van deze sierlijke locomotieven.

Men kan er dus van op aan, dat deze locomotieven, zoals ooit door het vorige merk "RIVAROSSI" uitgebrachte reeks in schaal 'H0'en gekeurd door "FEBELRAIL", de juiste weergave was. Eigenlijk de originele schildering van de Beierse spoorwegen 1910-1920.

Deze locomotieven werden echter op een zeer beperkte tijdspanne gebruikt op het Belgische net en vooral voor lange afstand ritten, zoals FSD / FBMZ / FL / Aachen.

Na de algemene locomotief stock herziening in 1924/25 werden deze locomotieven terzijde gesteld en het kan zijn dat deze misschien terug gegaan zijn naar Duitsland.

Dus veel ombouw werk is er niet aan als je de hand kan leggen op een versie in periode I en of II.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

N-spoorder

hmm, hartelijk dank voor je  uitleg, in tijdperk III zag je deze machines dus niet!

janjozef

nee inderdaad niet dus ook nooit in rood-bruin gereden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem