hoe begin ik eraan

Gestart door hapkin, 22 juli 2007, 21:58:34 PM

hapkin

Dag allemaal na een tijdje verzamellen van treintjes wilde ik ook eens echt iets gaan bouwen. Dus heb ik een station gekocht van kibri.
Nu heb ik enkele vragen :wat heb ik nodig om zo een set te bouwen.
Nu hoor ik jullie al zeggen een mes ,lijm ,verf ... Dat wist ik ook al, maar ik wilde eens van jullie weten wat jullie gebruiken. En dan weet ik wat ik best kan kopen om aan zo een set te beginnen.
En dan het tweede deel van mijn probleem is waar kan ik dit kopen ?
Tot een tijdje terug kon ik naar Broux in Hasselt maar deze winkel is gestopt. Dus waar kan je best gaan voor zulke dingen. Ik denk dan aan winkels of internetwinkels.Dus laat maar horen wat jullie denken of gebruiken.

Mvg Steve    

rixke rail

Beste Steve : mijn versie van het Belgische Kibri-station :





Verbeelding was de hoofdinspiratie, en dat koop je niet.
Dit is nog een zijingang, volledig aan mijn verbeelding ontsproten.



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

En die verbeelding is h??l goed geslaagd hoor Rixke, amaai!!![:0]

rixke rail

Dank U, Meester Erwin !! [;)]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jean-luc

Hallo Hapkin,

In een oud nummer van MSM schreef ik ooit twee artikels over de bouw en verbouwing van de middelste woning van dat Kibri station. Het moet nummer eind in de twintig of begin in de dertig geweest zijn.
In de eerste bijdrage wordt de woning gebouwd volgens het boekje; in de tweede heb ik mijn fantasie mogen loslaten.
Misschien een tip ? [;)]

groeten, Jean-Luc

hobbyist

Hapkin, je vindt ook nog ??n en ander bij Schleiper in Hasselt.

doomslu

In Modelspoormagazine zijn al vaak artikels verschenen met de beschrijving van de bouw van dergelijke kits. Daarin staat ook alle materiaal beschreven. Ook in de serie over verweren staat heel wat nuttige informatie. Indien je Modelspoormagazine niet hebt kunnen we wellicht die artikels eens opzoeken en wat tips meegeven.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hapkin

Beste rixke rail dit is zeer mooi gelukt
Dit is nu net wat ik bedoel ,wat heb je hiervoor gebruikt. Dat station van jou is zeer mooi verweerd. Zo zat het toch niet in de doos he. Welke (soort)verf heb je gebruikt en wat voor een mes ,vijl lijm enz...?
Ik zelf heb echter een ander station gekocht. En toen ik de doos open deed dacht ik: o mijn god wat heb ik gekocht.
Er zitten zoveel deeltjes in en wat mij opviel was dat de grondplaat niet dezelfde kleur heeft( middelste heeft een lichtere kleur)
Nochtans is dit een geheel en zou dit volgens mij een kleur moeten zijn. Dus alle suggesties over verf , materiaal ,lijm enz zijn welkom
 
Mvg Steve

hapkin

@jean-luc en doomslu weten jullie de juiste nr dan kan ik deze nabestellen

@hobbyist Schleiper in Hasselt niet aan gedacht en kort bij het station [;)]

Mvg Steve

dgrr57

Enkele foto's van mijn 'Kibri' station. Is nog ver van einde [:(]











De gele stenen zijn een voor een met Humbrol verf geverfd. Daarna, witte verf van Humbrol mengelen met 1 of 2 druppels zwarte verf en enkele druppels White-Spirit. Dit mengsel met een 'dikke' borstel op de muren verven, enkele minuten laten drogen en dan de muren afvegen met een zachte doek ... et voil? le r?sultat.
De kit is uitgebreid met een set van Paul Bellon
Er zit nog veel werk aan het dak. En daarna het int?rieur beginnen. Daar ben ik nog altijd op zoek naar foto's [;)]


Gerolf

Het MSM-artikel over de supering van het Kibri-station staat in nr21 vanaf p 58.
Over het verweren van huisjes staat er een artikel in MSM 4, 16 en 40.
Een algemeen artikel over verweren vind je dan weer in MSM 34
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

Het "slachtoffer" van Jean-Luc staat nu in "Neerpelt", bij Mini Train Expo in Blankenberge.
Daar kan je het "huis van Meneer Doktoor" in levenden lijve ( met een levend lijf erin[;)]) aanschouwen. En de rest...
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Het MSM-artikel over de supering van het Kibri-station staat in nr21 vanaf p 58.
Over het verweren van huisjes staat er een artikel in MSM 4, 16 en 40.
Een algemeen artikel over verweren vind je dan weer in MSM 34

De twee artikels van Jean-Luc, onder de titel 'Een eenvoudig huisje van Kibri', staan in de nummers 32 en 33. Vooral deel 2 (in nr 33) bevat heel wat nuttige informatie voor de beginner. Ik som even op : basisprincipes schilderen, verf (soorten), penselen, kleuren, schildertechnieken, lijmen. Daar bovenop een stap-voor-stap handleiding van de bouw van een huisje, dat eigenlijk een deel van het Kibri-station is.
Een aanrader, Steve. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hapkin

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga een nabestelling doen als dit kan.[?] En hou jullie op de hoogte van de vorderingen.
Maar dit gaat wel nog even duren want ik ben nu met verlof en bouw een huis op 1/1 [;)]

Mvg Steve

doomslu

citaat:
Geplaatst door hapkin

Maar dit gaat wel nog even duren want ik ben nu met verlof en bouw een huis op 1/1 [;)]

Mvg Steve

Dan zul je aan MSM niet veel hulp hebben... veel succes er mee ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *