Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Marklin BR50 MFX

Gestart door railbusje, 07 februari 2005, 17:16:26 PM

railbusje

De MFX decoder van mijn Marklin BR50 heeft dit weekeinde de geest gegeven na slechts drie weken oud te zijn. Het geluid en de optrek-afremvertraging doen het niet meer. Volgens andere fora komt dit probleem meer voor bij het BR50 model en moet de decoder vervangen worden.
Zijn er hier lotgenoten aanwezig?

Johnnytrein

Hierover bestaat al een draadje elders op dit forum. Gebruik ff de zoekfunctie .[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Bij heel wat mensen is dit gebeurd. De mijne doet het nog, maar voor hoe lang? In elk geval krijg jij een nieuwe decoder in je loc waarna het probleem hopelijk is opgelost. Want dat er sprake is van een produktiefout bij deze loc daar kan je wel van spreken.

railbusje

Wordt de decoder die in de BR50 zit nog in andere modellen gebruikt?

n/a

Daar hoef jij je geen zorgen om te maken er is denk ik gewoon iets fout gegaan bij de produktie van de 1e generatie mfx decoders voor de stoomlocs dan wel bij de inbouw van de eerste serie mfx decoders met geluid voor stoomlocs. Dit is trouwens ook al eens in '97 gebeurd toen ze kwamen met de eerste V200 met geluid erin. De eerste serie ging toen ook kapot. Daarna was er nooit meer een probleem. Bovendien heb je zowiezo twee jaar garantie en moet Marklin jouw probleem oplossen.
Het stoomloc geluid van mijn mfx geluidwagon voor stoomlocomotieven zonder geluid doet het in elk geval prima.

railbusje

Het is maar dat ik een BR44 met MFX wil kopen maar als daar dezelfde decoder in zit...

n/a

Daar zal echt een andere versie mfx decoder in zitten.
Ze willen echt niet nog eens zoveel decoders willen vervangen.[:D]

Steven86

Geen lotgenoot met een BR50, maar ik heb wel iets dergelijks gehad met mijn Serie201. Daar was het geluid plots ook van verdwenen. Maar dat koimt vanzelf weer goed. Dit is al drie keer gebeurd.

Het klinkt belachelijk, maar ik heb die Serie201 een paar dagen opzij gezet en sindsdien werkt hij weer. Wat er inzit is een soort afgeslankte ESU decoder. M?rklin heeft die afgeslankt, dus ESU zit er volgens mij niet tussen. Op ??n of andere manier denk ik dat ze dat ding rot hebben getest met MonileStation etc. maar niet met andere stuurcentrales. Mijn theorie is dat die decoder heel gevoelig is voor storing/ruis/omhetevenwat en dan in de fout gaat.

Ik ga die decoder van M?rklin eruit knikkeren en vervangen door een echte LokSound.

Bezoek Musena - http://users.telenet.be/musena

n/a

Waarschijnlijk zit er dus iets niet lekker in je loc. Zit er nog garantie op ga er dan terug mee naar de handelaar. Je hebt twee jaar garantie en recht op een goed functionerende loc. En over welk Marklinnummer hebben we het eigenlijk, want serie 201 zegt mij niet zoveel. Ik ben een Nederlander namelijk.

En over de nieuwe decoders kan ik kort zijn. Ik ben lid van een modelclub waar de marklinisten veruit in de meerderheid zijn. Was wel eens anders vroeger, maar echt grote problemen met de nieuwe decoders ben ik niet tegengekomen. Alleen de eerste generaties stoomlocs met geluid hebben problemen opgeleverd. trouwens problemen met decoders is echt niet alleen een Marklin probleem. Ook bij andere merken kom ik het tegen.


En die afgeslankte decoder is gewoon een overgangsdecoder geweest.

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy
En die afgeslankte decoder is gewoon een overgangsdecoder geweest.



Een overgangs decoder, is dat een decoder die ongeveer 50 jaar oud is en vrouwelijk is?

Mvg
Wim Ros

www.rosoft.tk


n/a

Nee een decodertype tussen de decoder met 8 switches (de oude vertrouwde 609XX) en de nieuwe programeerbare mfx decoder.

JoVer

citaat:
Geplaatst door Rosoft
Een overgangs decoder, is dat een decoder die ongeveer 50 jaar oud is en vrouwelijk is?

...en dan ook nog nukkig doet ook... Dat moet dan zo wel ongeveer een overgangsdecoder zijn ja [:D]

Jo.

n/a

citaat:
Geplaatst door Davy

Nee een decodertype tussen de decoder met 8 switches (de oude vertrouwde 609XX) en de nieuwe programeerbare mfx decoder.



Goh Davy, je meent het. Is dat echt waar? Je HAPTweer lekker trouwens.


www.rosoft.tk


Steven86

citaat:
Geplaatst door Davy

En over welk Marklinnummer hebben we het eigenlijk, want serie 201 zegt mij niet zoveel. Ik ben een Nederlander namelijk.


Dat is een 37270.

Bezoek Musena - http://users.telenet.be/musena

Johnnytrein

Wim, hebt gij een manege dat ge de mensen zo graag op hun paard zet? [:I] Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about