Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Decals met witte letters

Gestart door n/a, 08 juli 2007, 15:49:42 PM

n/a

Hallo,

ik ben op zoek naar iemand(of copycenter) die witte letters kan afdrukken. Ik heb namelijk transparant decal papier (voor laserjet) waarop ik deze letters wil afdrukken.
Normaal gezien kan een  OKI-DP5000 printer wit afdrukken, dit is wel een inkjet printer maar zou met "droge" inkt werken zodat deze kan gebruiken worden om op laserjet papier te drukken.

Iemand die mss een andere oplossing weet of iemand die al zelf decals met wit op transparant papier gedrukt heeft?
Ik weet dat er ook gewoon wit decalpapier bestaat, maar dit lost mijn probleem niet op, het zou normaal moeten lukken op transparant papier!
Alvast bedankt

PS.
Ik heb hiervoor bij HET SPOOR in Haasrode geinformeerd, en zij wisten me te vertellen dat er bij modelspoormagazine hier een aanbieding voor was, ik vind deze echter niet terug.

INFO

In modelspoormagazine nr 37 staat hierover een artikel.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

doomslu

In het betreffend nummer wordt het afdrukken van decals inderdaad besproken. Helaas kan een gewone printer geen wit afdrukken en dit is nu net het probleem van malaka. Een mogelijke oplossing wordt geboden door "Treinboektiek", dat is de shop van Modelspoormagazine in Schellebelle. Zij kunnen witte copi?en maken op decalpapier.
Bel : (0032) 09 366 54 41
Mail : treinboektiek@metamedia.be
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marcgoovaerts

Hallo Malaka !

Ik zat met hetzelfde probleem. Google eens 'DecalPRO'. Een product dat niet alleen witte onderwerpen kan produceren, maar ook een witte laag achter kleuren kan leggen om die helder te houden. Het werkt echter enkel met een laserprinter (of een kopiemachine, da's in principe hetzelfde). Nog niet uitgeprobeerd tot nu toe, maar hun website belooft veel op dit vlak.
 

Kees-Jan

Als er toch reclame gemaakt wordt hier [:o)][:D]

Ik kan het ook zie; http://reel-cees.biedmeer.nl

Hier staan wat voorbeelden maar er is natuurlijk ook de mogelijkheid van unieke decals(bezit een ALPS 5000 en 1300 om oa wit, goud zilver te kunnen printen).

Voorbeeld met zilver, wit en groen:



Kees-jan

Stefan Appelmans

En ik wacht nog op de scan van mijn zoon...[xx(]
Deze week hoop ik toch![:)]
stefan.

marcgoovaerts

Sorry, Kees-jan. Je voelt je precies in je... gebeten. Wat niet de bedoeling was.
Ik maak geen pub voor om het even welke winkel waar je die DecalPro zou kunnen krijgen of er droogdecals mee zou kunnen laten vervaardigen.Enkel voor een PRODUCT dat een oplossing zou kunnen bieden en een interessante website aanbiedt.
Net zoals wanneer jij bv. de mogelijkheden van een ALPS 5000 en 1300 zou aanprijzen ipv je winkel. Alleen zijn die printers voor de meesten van ons niet meer vast te krijgen. Het zou wel handig zijn indien je op je site een paar voorbeeldprijzen zou aangeven voor wie van je diensten gebruik zou willen maken voor z'n eigen decals. Helpt tegen koudwatervrees.

Marc
 

Kees-Jan

Hallo Marc,

Tis niet kwaad bedoeld hoor maar meer in de trant van dat er meerdere zijn [;)] Je hebt ook Kreyle, Kleinspoor, TL Decals enz enz.

Ik heb ook naar je oplossing gekeken en ik weet het niet. Nog maar eens lezen.
Over de mogelijkheden van de ALPS printers wacht en wordt verrast!

Kees-Jan

[reclame modus]Oh ja prijzen staan er hoor maar dan moet je even op mijn site zoeken [:)].[/reclame modus]

Kees-jan