Tweeslachtige gevoelens (in de portemonnaie)

Gestart door poco loco, 02 juli 2007, 01:36:25 AM

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

Volgens mij betalen jullie toch echt te veel voor je decoders, voor 26,-- euro heb je een prima decoder, al dan niet multi-protocol. Em al je loks voorzien van sound zal ok zeker niet doen, daar wordt je binnen de korste keren helemaal gestoord van, van al dat gehijg gepuf en gekreun, wat nog een nergens op lijkt.





Ik heb all??n maar Fleischmann en een decoder type 6876 kost adviesprijs 57,60 euro. Hier heb ik 37,- euro voor betaald.
Voor een ESU sound-lok decoder V3.5 betaal ik in Duitsland 99,- euro!

Enne Info, het hele leven bestaat uit gehijg-gepuf en gekreun, daar is toch niks mis mee wel! [:D][:D]

KroontjesPen

Heb al eerder aangegeven dat ik het ook niet durf om mijn locs, schaal N, zelf van een decoder te voorzien. Dan kan je het laten doen, prima. Maar na wat nadenken en wat kosten afwegen heb ik het besluit genomen om voor het DINAMO systeem te gaan. http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/

Want buiten het in laten bouwen, 6 stuks, en de aanschaf van bv 'n Intellibox, Twin-center of een andere centrale moeten er ook wisseldecoders bij geteld worden.
Dan wordt het gewoon een kwestie van afwegen. Nu willen rijden of wachten op een prijs in de loterij. [:D] Dan ga ik voor dat laatste.

Zal de eerste modules wel kant en klaar kopen om te kunnen beginnen maar  de rest wil ik toch proberen zelf in elkaar te zetten. Doe ik daar ook weer ervaring mee op.

cbx

citaat:
Geplaatst door KroontjesPen

Heb al eerder aangegeven dat ik het ook niet durf om mijn locs, schaal N, zelf van een decoder te voorzien. Dan kan je het laten doen, prima. Maar na wat nadenken en wat kosten afwegen heb ik het besluit genomen om voor het DINAMO systeem te gaan. http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/

Want buiten het in laten bouwen, 6 stuks, en de aanschaf van bv 'n Intellibox, Twin-center of een andere centrale moeten er ook wisseldecoders bij geteld worden.
Dan wordt het gewoon een kwestie van afwegen. Nu willen rijden of wachten op een prijs in de loterij. [:D] Dan ga ik voor dat laatste.

Zal de eerste modules wel kant en klaar kopen om te kunnen beginnen maar  de rest wil ik toch proberen zelf in elkaar te zetten. Doe ik daar ook weer ervaring mee op.


Als je ALLES nog aan moet schaffen dan heb je een juiste rekensom gemaakt, succes.

poco loco

citaat:
Geplaatst door cbx

citaat:




Sorry ik was[;)]Knipoog vergeten te plaatsen.
Je kunt alleen digitaal rijden, maar je kunt ook m?t loksound rijden.
Alleen digitaal kost je ONGEVEER 45,- euro aan een decoder, en
m?t sound ONGEVEER 105,- euro al naar gelang het merk en waar je het koopt.

Ik ben met enkele loks overgestapt naar digitaal en vervolgens m?t loksound, en zoals ik al schreef nu wil ik niet anders meer.
O ja en bij alles wat ik schrijf een[;)][:D]




Het gaat mij niet om de prijs der toe te voegen ingredienten: veel locomotieven verschijnen tegenwoordig met decoderaansluiting en dat kan ik zelfs eigenhandig inpluggen [}:)].

Voor het geval ??n & ander onduidelijk is:
Is het in een in volle expansie zijnde digitale modelspoorbesturing opportuun oude (analoge) locs te kopen (en mijn op de lenteveiling van Collector's Bank aangeschafte SNCF-stomer 141R (stokoude, maar mooi afgewerkte Jouef) vond ik een koopje), die dit jaar (jawel: SNCF 141R (hornby-jouef)HJ-2026) dan voor een richtprijs van rond de 225,00 euro op de markt gebracht wordt, gedigitaliseerd en wel (voorzien van verlichting bijvoorbeeld).

Zo vind ik amper de sop de kool waard:
-1 (analoge) NMBS stoomloc type 25 (ROCO)* ligt nu zowat een half jaar bij Olaerts voor digitalisering.
-1 indentieke loc* ligt al even lang bij Collector's Bank, evenals een luxemburgse type 52-stomer (ROCO 43329).
*[;)]Ik wou effe het prijsverschil checken.

Het is blijkbaar heel lang wachten op kleinere decoders, terwijl ik hier 'zelfdigitaliseerders' al blijkbaar een eeuwigheid hoor praten over perfect bruikbaar N-schaal spul.

Groeten van een poco-loco met vragen


Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door cbx

citaat:
Geplaatst door KroontjesPen

Heb al eerder aangegeven dat ik het ook niet durf om mijn locs, schaal N, zelf van een decoder te voorzien. Dan kan je het laten doen, prima. Maar na wat nadenken en wat kosten afwegen heb ik het besluit genomen om voor het DINAMO systeem te gaan. http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/

Want buiten het in laten bouwen, 6 stuks, en de aanschaf van bv 'n Intellibox, Twin-center of een andere centrale moeten er ook wisseldecoders bij geteld worden.
Dan wordt het gewoon een kwestie van afwegen. Nu willen rijden of wachten op een prijs in de loterij. [:D] Dan ga ik voor dat laatste.

Zal de eerste modules wel kant en klaar kopen om te kunnen beginnen maar  de rest wil ik toch proberen zelf in elkaar te zetten. Doe ik daar ook weer ervaring mee op.


Als je ALLES nog aan moet schaffen dan heb je een juiste rekensom gemaakt, succes.



Groot gelijk, ik zit zonder baan, heb een 80tal analoge DC-locs, als ik die moet digitaliseren is het einde zoek denk ik.
Ik ga zelf, als mijn baan verwezenlijkt wordt, met Dinamo beginnen.  De laatste versie laat toe om gemengd analoog en digitaal te laten rijden, zodat ik nog bepaalde stukken later kan digitaliseren.
Aangezien Dinamo en Koploper met elkaar overweg kunnen wordt het nog interessanter.  Het feit dat Railz in Nederland met dit systeem bolt maakt het voor mij nog geloofwaardiger.

Groeten

Rudy

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Luc,
heb trouwens net de laatste nieuwe Lima lok meegebracht. Een Duitse V20 met verbeterde motorisatie en rij-eigenschappen, en een digitale stekker. (Rijdt uitstekend met de ingebouwde Kuhn decoder (geen sound)



Hoi Peter,

Ik heb deze lok als BR 270 begin jaren '90 gekocht en vond die toen al een mooi stuk, behalve de rode onderkant die te plastiekerig lijkt.
Spijtig heb ik nog geen 236, maar aangezien ze die nu ook terug uitgebracht hebben, met en zonder "Kanzel", als V36 is er terug hoop.  Misschien brengen ze deze uit als 236 ander zal ik hem moeten omnummeren.

Groeten

Rudy

ysbeer

Als ik nog een V36 zocht kocht ik toch echt die beide uitvoeringen van LENZ met decoder en op afstand aan en af koppelen, voor een zeer aanvaardbare prijs.(rond de 160 euro)
Dat automatsche koppelen gaat echt subliem,en ook op analoge banen.
rijden op analoog doet hij uiteraard ook.

wim ysbeer

Peter

Ja, als je een V36 zou kopen, dan moet ik toch ook die modellen van Lenz aanraden. Beide modellen kom je in Duitsland regelmatig tegen (nieuw in de winkels) vanaf 120 ? 130 euro.
Deze modellen zijn reeds gedigitaliseerd, kunnen op afstand aan en afkoppelen (voor en achterkant) en hebben sublieme langzaam rij-eigenschappen.
Het Lima model (niet slecht overigens) ligt in de meeste winkels met prijzen van net iets over de 100 euro, en daar moet je dan nog je decoder (ong. 25 euro) bijrekenen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

@ Ijsbeer
@ Peter

Bedankt voor de reactie.  Over de Lenz V36 heb ik op Duitse site's ook veel lovende reacties gelezen.
Lima bracht (brengt) de originele V36 uit (de latere 236.1 en 236.2) deze waren de ex-Wehrmachtsloks die voor WOII gebouwd werden in opdracht van het leger.  De Lenz-versie is de latere 236.4 deze is na de oorlog in opdracht van de DB gebouwd en verschilt in grootte en andere details tov de ex-Wehrmachtmachines.
Persoonlijk zou dan graag 1 van elk merk (1 zonder en eentje met "kanzel) laten rijden.
kwestie van de verschillen uit te spelen.
Aangezien ik een 4?periode rijder ben wacht ik tot ze deze versies uitbrengen.  Natuurlijk is omnummeren ook een optie, bij Kreye-modelbahn zijn de nodige decals te krijgen.

Groeten

Rudy