plasticard, architecten karton

Gestart door n/a, 28 juni 2007, 16:47:11 PM

n/a

Ik lees in MSM dat er heel vaak gebruik wordt gemaakt van plasticard en architecten karton.
Nu is mijn vraag, waar kan je deze materialen kopen?

gregory

Ik haal dit gewoon bij de lokale hobbywinkel, die uitgebaat wordt door mijn zus.

doomslu

Plasticard is te verkrijgen bij de meeste modelbouwwinkels.
Architectenkarton kan je vinden in de (grotere) papierhandels en kunstwinkels, bijvoorbeeld de Schleiper-winkels.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

belair

Architectenkarton kan je kopen in een kunst teken-en schilderbenodigheden winkel. Maar hier bij ons noemen ze het schuimkarton. Een stuk van ongeveer 50x70cm kost je iets van een ?2,50. Je kan ook groter krijgen.
Om het laagje papier er af te krijgen kan je best een haardroger gebruiken, het komt er zo af.
mvg
Luc

loebaske

En plasticard is simpelweg polystyreen, en verschillende diktes van platen zijn verkrijgbaar in de groothandel van PVC platen, zoals een Stokvis Platics, Antalis enz enz .....niet op iedere firma kun je zomaar gaan kopen als partikulier, soms help het wel als je boeiend je verhaal doet over je hobby...trouwens,is ook de bedoeling waarvoor het dient[:)]

belair

Soms kan je platsicard ook gebruiken van reclamepanelen. Zoals een prijslijst uit een caf? of tearoom, frituur, reclamepanelen van coiffeurs hebben er ook heb ik vernomen. Oogjes open houden.
mvg [;)]
Luc

n/a

Dank jullie allen voor de reacties. hier kan ik wel mee verder denk ik :).