van c-rail naar k-rail

Gestart door frederik.f, 26 juni 2007, 21:33:32 PM

frederik.f

Hoi iedereen,

ik heb mijn sporenplan eens aangepast en ga 2 klimspiralen in mijn plan plaatsen.

MAAR

Dankzij Gerolf (plan klimspiralen) kan ik deze makkelijk maken nu zag ik dat Gerolf k-rail gebruikt en ben van plan om van c-rail nar k-rail te gaan is dat aan te raden op een baan die voor de rest uit c-rail zal bestaan en de 2 klimspiralen uit k-rail.

Hoe zijn die aansluitingen dan want in het midden van c-rail is een zwart uitsteeksel (geen idee wat het is) en bij k-rail is dat niet

Bedankt voor het advies en info althans
Groetjes
Freddyfish

Frank_N

Euhhm......... Daar zijn toch overgangen voor te krijgen van mkln??

Groetjes Frank
Groet van Frank

MARKLINRIJDER

Hiervoor heb je speciale overgangsrails nodig.  Het is de 24922.
het zwart uitsteeksel waar jij het over hebt is volgens mij een PVC stukje om een goede verbinding te kunnen maken bij 2 C Rails.  Op de overgangsrail zit dit maar aan een zijde de andere zijde is zoals de K rail.

Hopelijk ben je hier wat mee.

Groetjes,

David

Jurgen

Ik denk dat hij eerder de middenleider onder de railbedding bedoeld.
Bij de K-rail is dit iets dat onder de dwarsbalken gemonteerd zit. Dat is ook de reden waarom K-rails duurder zijn dan de C-rails.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Het zou mij wel verwonderen dat Gerolf K-rails gebruikt, want tenzij ik me schromelijk vergis rijdt hij 2-rail.
Ben toch even op zijn website gaan kijken en hij gebruikt Roco Line (code 83).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Je hebt helemaal gelijk, Luc. Ik wist even niet wat ik las toen ik zag dat ik K-rail zou gebruiken [B)]
Er zijn toch hier en daar wat verschillen tussen beide spoorsystemen [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

frederik.f

allereerst sorry gerolf.

Dus volgens jullie moet ik niks veranderen aan de aansluitingen als ik van c-rail naar k-rail ga.

dank u allen voor de informatie

Gerolf

Geen probleem, man. Missen is menselijk, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Riny

citaat:
Geplaatst door freddyfish20

Dus volgens jullie moet ik niks veranderen aan de aansluitingen als ik van c-rail naar k-rail ga.

Beste Freddy,

Je hoeft bij het gebruik van originele overgangrails van C->K niets te veranderen.