Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Verkeer op de lijn 62

Gestart door belair, 20 juni 2007, 18:46:18 PM

Tom

Je moet zeker in de BIB de jaarboeken van de plaatselijke heemkundige kring gaan bekijken.
Ik zal ook nog eens gaan kijken in een dezer dagen, ik weet wel dat er in Torhout nog een seinhuis alla Kibri waarschijnlijk voor lijn 62, maar ik zal dat nog eens nakijken.
Tom

belair

Ok bedankt Tom.
groeten [;)]
Luc

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

citaat:
Geplaatst door jean-luc

Luc,

Ik was met de opzoekingen bezig en Herman is me dus voor. Al kan ik eraan toevoegen dat een HLV 90 ook eens in deze buurt kwam. Weinig lectuur over die lijn trouwens.
De stoom aangedreven autorails waren drie exemplaren van de reeks 500, die inderdaad van engelse makelij waren van de ateliers "Sentinel-Cammell" in Shrewsbury. De 500 had een engels gabarit en was daardoor een buitenbeentje op het Belgische net.
Die Sentinel's reden enkel maar tijdens het interbellum.

Sporadisch kwam een 501 in de buurt; eveneens van britse makelij "Birmingham Railway Cariage & Wagon.

Nu plan ik net om in de toekomst een 501 zelf te bouwen; 'k zal alles maar dubbel maken zeker Lucsken ?[:D]

Groeten, Jean-Luc

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Hallo Jean-Luc,

Wat betreft jou stomer reeks type 90 betwijfel ik dit ten stelligste, want dat was een zware rangeerstomer (Drg G10) die veel gebruikt werd in grote  goederen rangeerplaatsen maar vooral in de haven van Antwerpen.

Trouwens in de lokomotief lijsten van de depot FSD / FR / FKR waren er geen type 90 opgenomen voor deze periode.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Nu wat betreft het internationale verkeer vanuit Frankrijk, en meer bepaald van vanuit Paris Nord. Die treinen reden over het grenspunt Armenti?res (Fr) / (Le Touqeut) FQT Comines enzo verder naar de kust.

In die periode kon het wel eens zijn dat de prestige loc van toen, ook de reeks 12, die treinen trok die bestonden uit luxe zitwagens, en soms ook wel een paar WLT Pullmans.

We spreken hier wel duidelijk tussen 1890 en 1930.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Tom

Ik geloof dat een in het boek de 'droogenbroodroute' een afiche staat over internationale treinen over lijn 62 met CIWL rijtuigen.
Maar sla met niet dood als het niet juist is.
Dus als je kan moet je zeker eens dat boek reserveren in de BIB.
Tom