Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Verkeer op de lijn 62

Gestart door belair, 20 juni 2007, 18:46:18 PM

belair

Kan er mij iemand zeggen welk stoom-en dieselverkeer er op de lijn Oostende - Torhout heeft gereden tot in de jaren '60 toen de lijn werd afgeschaft?
mvg
Luc

belair


Bundesbahnfreak

Spijtig h? Luc, maar k weet het ook ni

Groeten

Rudy

belair

Bedankt Rudy, in het verleden heb je mij al veel kunnen helpen maar deze keer niet.
Ik heb een mailtje naar de NMBS gestuurd maar die konden mij ook niet helpen. Dat moet toch ergens terug te vinden zijn.
mvg
Luc

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

citaat:
Geplaatst door belair

Kan er mij iemand zeggen welk stoom-en dieselverkeer er op de lijn Oostende - Torhout heeft gereden tot in de jaren '60 toen de lijn werd afgeschaft?
mvg
Luc

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Hallo,

HLV waren;

Reeks 41, 44, 64, 80, 81, 91, soms een 14 of 15 of 16.

AR;

551 , 554, 603.

Voor WO II reden er zelfs Stoom aangedreven autorails van Engels fabrikaat ( ingevoerd via LZQ of LZE).
 
Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

Mvg
Herman
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

jean-luc

Luc,

Ik was met de opzoekingen bezig en Herman is me dus voor. Al kan ik eraan toevoegen dat een HLV 90 ook eens in deze buurt kwam. Weinig lectuur over die lijn trouwens.
De stoom aangedreven autorails waren drie exemplaren van de reeks 500, die inderdaad van engelse makelij waren van de ateliers "Sentinel-Cammell" in Shrewsbury. De 500 had een engels gabarit en was daardoor een buitenbeentje op het Belgische net.
Die Sentinel's reden enkel maar tijdens het interbellum.

Sporadisch kwam een 501 in de buurt; eveneens van britse makelij "Birmingham Railway Cariage & Wagon.

Nu plan ik net om in de toekomst een 501 zelf te bouwen; 'k zal alles maar dubbel maken zeker Lucsken ?[:D]

Groeten, Jean-Luc

belair

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

citaat:
Geplaatst door belair

Kan er mij iemand zeggen welk stoom-en dieselverkeer er op de lijn Oostende - Torhout heeft gereden tot in de jaren '60 toen de lijn werd afgeschaft?
mvg
Luc

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Hallo,

HLV waren;

Reeks 41, 44, 64, 80, 81, 91, soms een 14 of 15 of 16.

AR;

551 , 554, 603.

Voor WO II reden er zelfs Stoom aangedreven autorails van Engels fabrikaat ( ingevoerd via LZQ of LZE).
 
Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

Mvg
Herman




Herman, was dit op de lijn 62 Oostende - Torhout of algemeen op alle netten?
Misschien een domme vraag, waar staat HLV en AR voor?
mvg
Luc

belair

citaat:
Geplaatst door jean-luc

Luc,

Ik was met de opzoekingen bezig en Herman is me dus voor. Al kan ik eraan toevoegen dat een HLV 90 ook eens in deze buurt kwam. Weinig lectuur over die lijn trouwens.
De stoom aangedreven autorails waren drie exemplaren van de reeks 500, die inderdaad van engelse makelij waren van de ateliers "Sentinel-Cammell" in Shrewsbury. De 500 had een engels gabarit en was daardoor een buitenbeentje op het Belgische net.
Die Sentinel's reden enkel maar tijdens het interbellum.

Sporadisch kwam een 501 in de buurt; eveneens van britse makelij "Birmingham Railway Cariage & Wagon.

Nu plan ik net om in de toekomst een 501 zelf te bouwen; 'k zal alles maar dubbel maken zeker Lucsken ?[:D]

Groeten, Jean-Luc



Ne 501 hoe die er ook mag uitzien, is zeker welkom Jean-Luc. Is er ergens een foto van die 501 van Birmingham Railway & Wagon?
mvg
Luc

belair

Gevonden Jean-Luc



Is dit de lok?
Als je loks zoekt, dit is een zeer mooie site, van wie die ook mag zijn, tof gedaan.
http://livesteam.webbuilder02.hostbasket.com/page130223.htm
mvg
Luc

doomslu

HLV : stoomloc
AR : autorail = motorwagen
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

belair

citaat:
Geplaatst door doomslu

HLV : stoomloc
AR : autorail = motorwagen


Bedankt Luc[;)]

Tom

Welke types dat er reden weet ik niet direct, maar toch even vermelden dat lijn 62 een internationale lijn was vanuit Frankrijk naar Oostende, veel belangrijker dan Torhout-Brugge-Oostende nu.
Tom

belair

Als dat zo is Tom moet daar toch heel wat info over terug te vinden zijn. Al? dat zou ik toch denken.
groeten
Luc

jean-luc

citaat:
Als dat zo is Tom moet daar toch heel wat info over terug te vinden zijn. Al? dat zou ik toch denken.
groeten
Luc

In de boeken van Frans Wayaert ("De droogenbroodroute" en "Sporend door Noordwest-vlaanderen") wordt er maar met mondjesmaat over de lijn 62 gesproken; laat staan over het materieel dat er gebruikt werd.
Daarnaast vind ik in mijn documentatie niet onmiddellijk iets terug. Misschien kunnen de heemkundige kringen van de gemeentes waar de lijn passeerde je helpen ?  Mogelijks iemand bij de MSKK in het station van Oostende ?

Ik zal wel nog eens deftig zoeken, want nu is alles snel gegaan.

Groeten, Jean-Luc

belair

Zeg dat wel Jean-Luc, het is zeker plotseling snel gegaan. Waarvoor zeker mijn dank aan iedereen. Maar meer info is zeker welkom.
groeten [;)]
Luc