Schilderen van de Bovenleiding

Gestart door B-Modelbouw, 17 juni 2007, 10:25:16 AM

Gerolf

Bovenleidingdraad is op schaal steeds te dik (reken maar uit, of probeer het maar eens solide te maken met koper-haartjes)
Om die reden moet je de draad laten "opgaan" in het landschap erachter, zodat hij dunner lijkt. Met een bos-achtergrond zou ik zelfs een donker-groen/grijze tint durven gebruiken.
Onzichtbaar zal je de draad nooit krijgen - en dat kan inderdaad de bedoeling niet zijn: dan hang je immers geen wasdraad, h? [:o)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske


B-Modelbouw

Toch even een reactie geven ... MOOI, zulks wil ik dus ook bereiken

't Is zeker niet mijn bedoeling om de bovenleiding te gaan camoufleren ... Als je ze niet mag zien, waarom moet ze er dan zijn h? [B)]. Ze eentonig grijs schilderen is ook niet de oplossing ...

En zoals ik bij 'Loebaske' zie, is er ook een pallet aan kleuren gebruikt voor de bovenleiding (waaronder dat kopergroen).

De afweging van 'Gerolf' is inderdaad ook waar en dien ik de overgang met de omgeving niet te heftig te maken, al kan ik ze moeilijk pimpelpaars schilderen omdat dat mooi staat met ... [:D].

Ik ga een experimenteren met wat kleurtjes ... Bedankt voor jullie reacties.

railman56

in sj 117 staat een mooi artikel van walter betreffende het maken en schilderen van zijn bovenleiding
de gebruikte kleuren zijn humbrol 120 voor de groene oxidatiekleur, profielen en consoles grijs 27 en grijs 64 voor de betonnen voet
het betreffende artikel zou zeker niet misstaan is msm, veel nuttige tips, goed uitgelegd met tekeningen en foto's

mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

tufken

Sommerfeldt heeft 4  verschillende kleuren voor portieken en rijdraden.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


B-Modelbouw

H? Tufken,

Da's dan iets nieuws in het gamma van Sommerfeldt ?
En dit zowel voor de portieken als voor de rijdraad.
Heb je er al resultaten van gezien, en weet je toevallig
wanneer je ze binnen hebt ?

Ik kende wel de Portiekverf van Erbert, maar leek me
eerder aan de lichte kant.


tufken

Ja, die zijn nieuw sinds vorig jaar, binnen een dag of 10 komen ze terug binnen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


loebaske

En heb je daar detail foto's van[?][?] is de nieuwe B bovenleiding al op de markt[?][?] vinden we dat terug op je site al die vragen [;)]
Merci tufken

B-Modelbouw

Mijn eerste probeersel ...



Boven: De draad zoals je hem koopt bij Sommerveldt.
Onder: De draad verweert met koperoxide groen.

Het buitenleggen om het natuurlijk te oxideren is geen optie, met die koperdieven [;)]