Ombouwen naar wisselstroom en delta

Gestart door n/a, 13 juni 2007, 19:21:03 PM

n/a

Hallo,

ik ben een beginnende modelbouwer op treinengebied. Allereerst heb ik geprobeert de zoekfunctie van dit forum te benutten wat niet echt werkte. Mocht het antwoord op mijn vraag elders op dit forum staan, dan bij voorbaat mijn verontschuldiging.

Mijn vraag is hoeveel het kost om een 4-delige hondekop van Lima om te bouwen naar wisselstroom en er een delta-decoder voor M?rklinbanen in te zetten. Tevens zou ik graag willen weten wat ik er bij nodig heb en wat er verder bij komt kijken (is het rendabel?).

Met vriendelijke groet,
PlanV aka Theo

MARKLINRIJDER

Ombouwen van een Lima loc, gelijkstroom naar wisselstroom:

Benodigdheden:
- Sleper  3?
- Nieuwe motor: 30?  (modeltorque)
- Decoder : 25-30?   (verschillende mogelijkheden)


Ik ken het onderstel van de Lima hondekop nu niet maar is hij reeds voorbereid voor een sleper?Dus voor een kleine 70? is hij EN gedigitaliseerd en wisselstroom.

Groetjes,

David

Ludwig

Ik zou toch die delta decoder links laten liggen en mij een esu multiprotocol decoder aanschaffen.
De rijeigenschappen zullen er veel beter mee zijn.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

n/a

@ cota:

Is het prijsverschil tussen delta-decoders en niet-delta-decoders groot? Heb je evt. indicaties?

Dank voor de suggesties in ieder geval!

Memling

Een zuivere Delta decoder kan slechts enkele adressen aan.

Daarenboven is er in principe geen lichtfunctie. Er bestaan reeds meerdere generaties Delta decoders en de oudste kunnen zowel analoog als digitaal gestuurd worden. Bij de 'jongere' moet men kiezen dmv de schakelaar (kort ervoor via soldeerbruggetjes)

Wees modern en flexibel. Kies voor de nieuwe decodergeneratie met tal van instelmogelijkheden al lijkt dit (nu) nog niet allemaal nodig. Zoals dimmen verlichting, bijkomende functie uitgang, optrek rem vertraging, rangeermodus, ....max, min snelheid,  (ongeveer een 100 tal parameters, vrij in te stellen (bijvoorbeeld de LOKPILOT van ESU met programeerbox vlot aan te passen of uit te lezen),

Memling, [:)]

Ludwig

Bij ons in Vlaanderen ligt de prijs van een Lokpilot multiprotocol decoder rond de 40 euro.
Nu moet je van die Modeltorque motoren ook geen wonderen verwachten,maar het zal wel een pak beter rijden dan de orginele Lima motor.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

INFO

PlanV,

Een decoder erin kost je ongeveer 28,-- een sleper er onder op de plaats die al voorbereid is, en je bent klaar. Motor gewoon laten wat hij is, met een goede decoder heeft deze uitstekende eigenschappen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.