Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

sound voor nmbs 6015

Gestart door krispy, 08 juni 2007, 12:29:36 PM

krispy

hoi allen ,

gisteren heb ik mijn 6015 van een loksound esu voorzien

Kan er mij mischien iemand zeggen welke sound er het meest op deze van onze nmbs 6015 gelijkt .Werd dit model nergens in het buitenland gebruikt ( bvb duitsland) want daarvan zijn nogal wat sound-files verkrijgbaar.

kijk alvast naar voorstellen uit
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

INFO

Ik denk gewoon het geluid wat lijkt op hijgen puffen kreunen sissen toeteren en piepen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

LokSound

citaat:
Geplaatst door INFO

Ik denk gewoon het geluid wat lijkt op hijgen puffen kreunen sissen toeteren en piepen.




ik bemerk weer dat u graag verkeerde info doorgeeft. Ook hier vind ik uw info ongepast! Daar help u NIEMAND mee!


LokSound.

LokSound

citaat:
Geplaatst door krispy

hoi allen ,

gisteren heb ik mijn 6015 van een loksound esu voorzien

Kan er mij mischien iemand zeggen welke sound er het meest op deze van onze nmbs 6015 gelijkt .Werd dit model nergens in het buitenland gebruikt ( bvb duitsland) want daarvan zijn nogal wat sound-files verkrijgbaar.

kijk alvast naar voorstellen uit



Krispy,
LokSound heeft (nog) geen aangaste soundfile voor de serie 60.
Iks tel voor dat U de soundfile 52434 (Belgische Bombardier Diesel) of de 53408 (serie 62) inlaadt, in uw decoder. Mocht later nog het originele serie 60 uitkomen, kan het geluid worden vervangen in de decoder.
Desgevallend contacteert U ons via support@loksound.be.


LokSound.

INFO

citaat:
Geplaatst door LokSound

citaat:
Geplaatst door INFO

Ik denk gewoon het geluid wat lijkt op hijgen puffen kreunen sissen toeteren en piepen.




ik bemerk weer dat u graag verkeerde info doorgeeft. Ook hier vind ik uw info ongepast! Daar help u NIEMAND mee!


LokSound.



Waar staat er hier dan verkeerde informatie? Waar is je gevoel voor HUMOR vent, of heb je dat niet?


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Info heeft wel een beetje gelijk, je mag best een wat humoristisch getinte opmerking plaatsen. Misschien was als een "Belgisch" grapje bedoeld. Grapjes over ons "Hollanders" mag ook wel. Gisteren was ik toevallig op Utrecht Centraal en recht voor mij stond een Class 66 en het viel me op dat het geluid toch niet helemaal overeenkomt met wat een ingebouwde sounddecoder laat horen. Lang niet zo overweldigend als een echte. Ik heb zo'n loc horen rijden op een modelbaan met souddecoder. Al rijdend is het een typisch diesel geluid maar toch een beetje iel maar het lijkt mij sterk dat een goede sound voor jouw loc niet te vinden is op de lok-programmer CD van Esu. Het enige verschil wat door een kenner bemerkt kan worden is: viercilinder geluid, 6 cilinder geluid, 8 cilindergeluid of het geluid van een nog hoger cilinderaantal.

Bundesbahnfreak

Het geluid van de 60 lijkt niet op dat van een 62, een 60 had een 4-taktmotor (zoals den 51 maar een ander type), de 62 en de andere GM's zijn 2 takten.
Ik ga in de werkplaats bij ons eens te raden gaan bij de oudere mannen (Hasselt heeft vroeger 60's gehad) misschien lijkt het geluid op dat van een 73 deze heeft eveneens als de 60 een 6-cilinder 4 takt van Cockerill

Groeten

Rudy

PS in Kinkempois staat de museum 60

trainfreak

Ik heb hier op de pc zelfgemaakte opnames staan van de 6077 van TSP.
Geef een seintje mocht je interesse hebben[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

LokSound

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Ik heb hier op de pc zelfgemaakte opnames staan van de 6077 van TSP.
Geef een seintje mocht je interesse hebben[;)]



Dimitri,

wij hebben altijd interesse. zohelpen wij er de consument mee.
Je mag doorsturen naar support@loksound.be


dank,

Patrick - LokSound.

LokSound

citaat:
Geplaatst door INFO

citaat:
Geplaatst door LokSound

citaat:
Geplaatst door INFO

Ik denk gewoon het geluid wat lijkt op hijgen puffen kreunen sissen toeteren en piepen.




ik bemerk weer dat u graag verkeerde info doorgeeft. Ook hier vind ik uw info ongepast! Daar help u NIEMAND mee!


LokSound.



Waar staat er hier dan verkeerde informatie? Waar is je gevoel voor HUMOR vent, of heb je dat niet?






wat heb je nu aan info als:  "... lijkt op hijgen puffen kreunen sissen toeteren en piepen".
Hier is geen humor mee gemoeid.
Verder is een VENT een gekastreerde ezel.
Dus trek zelf je lessen.