Reeks 52-53 Roco

Gestart door Reeks1976, 02 juni 2007, 10:22:25 AM

Reeks1976

Hallo Modelspoorvrienden,

Ik ben in het bezit van Roco?s .5307,met moderne belijning.
Mijn vraag aan jullie is ,rijdt deze nog wanneer gereden in die kleurstelling en wat voor type treinen?
Ik gebruik hem nu voor goederentreinen met type wagen Gs ,Ks ,E maar ben daar niet zeker van.Ook gebruik ik hem weleens voor mijn ertswagens van Mehano (bruine variant).

Spoorgroeten van Alexander:)

Jurgen

De echte 5307 is reeds verschroot in 1983. De loc die Roco uitgebracht heeft is de omgebouwde 5206. Je kan de loc dus nog steeds gebruiken in tijdperk V.

Maar als je het echt strikt wil nemen, de loc heeft de stelplaats Latour. Dat betekent dat de loc slechts vanaf 28 mei 1990 tot 1 juni 1992 zou kunnen ingezet worden. Maar dat is al echt mierenneuken.

Je vindt deze info op volgende link:
http://www.belrail.be/F/fiches/diesel/index.php?type=hld53&page=depot
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Reeks1976

Hoi Jurgen,

Bedankt voor de info ,hier kan ik wat mee.

Mvg Alexander

n/a

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De echte 5307 is reeds verschroot in 1983. De loc die Roco uitgebracht heeft is de omgebouwde 5206. Je kan de loc dus nog steeds gebruiken in tijdperk V.

Maar als je het echt strikt wil nemen, de loc heeft de stelplaats Latour. Dat betekent dat de loc slechts vanaf 28 mei 1990 tot 1 juni 1992 zou kunnen ingezet worden. Maar dat is al echt mierenneuken.

Je vindt deze info op volgende link:
http://www.belrail.be/F/fiches/diesel/index.php?type=hld53&page=depot



Hoi,

Sorry, maar dat is grotendeels incorrect.

Iemand al opgevallen dat de AFB's geen bolle neuzen meer hebben? De 5307 (ex 5206) rijdt al sinds 1991 met de vlottende cabine rond en is dus in de Roco vorm niet na 1991 in te zetten. Het was wel ??n van de laatste, maar 15 jaar lijkt me lang genoeg om op te vallen dat de locs er nu toch echt anders uitzien dan oorspronkelijk. De Roco 5307 is dus tot 1991 in te zetten en dan alleen in de laatste periode (na 1989) vanwege het punt voor het nummer.

Dat de oorspronkelijke 5307 gesloopt is, is eveneens niet juist. De loc is in 1983 omgenummerd naar 5214 en heeft zo tot 2003 gereden (uiteraard ook met VC).

trainfreak

citaat:
Geplaatst door mintzkov

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De echte 5307 is reeds verschroot in 1983. De loc die Roco uitgebracht heeft is de omgebouwde 5206. Je kan de loc dus nog steeds gebruiken in tijdperk V.

Maar als je het echt strikt wil nemen, de loc heeft de stelplaats Latour. Dat betekent dat de loc slechts vanaf 28 mei 1990 tot 1 juni 1992 zou kunnen ingezet worden. Maar dat is al echt mierenneuken.

Je vindt deze info op volgende link:
http://www.belrail.be/F/fiches/diesel/index.php?type=hld53&page=depot



Hoi,

Sorry, maar dat is grotendeels incorrect.

Iemand al opgevallen dat de AFB's geen bolle neuzen meer hebben? De 5307 (ex 5206) rijdt al sinds 1991 met de vlottende cabine rond en is dus in de Roco vorm niet na 1991 in te zetten. Het was wel ??n van de laatste, maar 15 jaar lijkt me lang genoeg om op te vallen dat de locs er nu toch echt anders uitzien dan oorspronkelijk. De Roco 5307 is dus tot 1991 in te zetten en dan alleen in de laatste periode (na 1989) vanwege het punt voor het nummer.

Dat de oorspronkelijke 5307 gesloopt is, is eveneens niet juist. De loc is in 1983 omgenummerd naar 5214 en heeft zo tot 2003 gereden (uiteraard ook met VC).



Wat jij zegt klopt, maar staat hier ergens dat de 5307 een bolle neus is?
Als Reeks1976 zegt dat het in de moderne belijning is dan zal het wel een vlottende cabine zijn zeker?
Spoorse groeten
Dimitri

Jurgen

citaat:
Geplaatst door mintzkov

Hoi,

Sorry, maar dat is grotendeels incorrect.

Iemand al opgevallen dat de AFB's geen bolle neuzen meer hebben? De 5307 (ex 5206) rijdt al sinds 1991 met de vlottende cabine rond en is dus in de Roco vorm niet na 1991 in te zetten. Het was wel ??n van de laatste, maar 15 jaar lijkt me lang genoeg om op te vallen dat de locs er nu toch echt anders uitzien dan oorspronkelijk. De Roco 5307 is dus tot 1991 in te zetten en dan alleen in de laatste periode (na 1989) vanwege het punt voor het nummer.

Dat de oorspronkelijke 5307 gesloopt is, is eveneens niet juist. De loc is in 1983 omgenummerd naar 5214 en heeft zo tot 2003 gereden (uiteraard ook met VC).



Je hebt gelijk, er staat radi?e en dat betekent afgesteld of buiten dienst. Omgebouwd naar 5214 staat er ook bij. Een vergissing van mij door een taalfoutje. [:I]

De rest van die vlottende cabine staat nergens op de site vermeld, dus kon ik onmogelijk weten. Daar moet je al gedetailleerde kennis voor hebben. De loc zoals Roco hem geproduceerd heeft is dus strikt genomen slechts inzetbaar vanaf 28 mei 1990 tot ergens in 1991.

Maar als je gewoon je fantasie gebruikt, is de loc voor alle tijden inzetbaar. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

n/a

citaat:
Wat jij zegt klopt, maar staat hier ergens dat de 5307 een bolle neus is?
Als Reeks1976 zegt dat het in de moderne belijning is dan zal het wel een vlottende cabine zijn zeker?



Je hebt echt geen idee over welk model het hier gaat?
Het Roco model van de 5307 is de bolle neus.

Jurgen

Ik vrees dat ik mintzkov gelijk moet geven Dimitri (trainfreak).

De reeks 53 is door Roco als bolle neus uitgebracht en de reeks 52 heeft een vlottende cabine.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

trainfreak

Mja ik weet het, ik had ze blijkbaar een beetje door elkaar gesmeten...

We zullen het maar op de examens steken[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

Arbeco

Ach Dimitri, er zijn zelfs oudere NMBS'ers die het ook niet meer weten wat nou precies, wanneer, met welk nummer, met of zonder verwarmingsketel, omgenummerd, omgeschilderd, verbouwde, misschien zelfs van 2 loc's 1 gemaakt.... Noem maar op! Ik hou gewoon als vuistregel aan: Gewoon lekker laten rijden op je eigen baantje met een mooie trein erachter![:D][;)]

Groeten, Len
Old diesels never die...

Reeks1976

Hallo allemaal,

Wat een verwarring om een lok ,maar nu tenminste duidelijkheid erover.
De bolle neus zoals die ik heb ,de .5307 met het roconummer 63962 zal bij mij voor allerhande klussen worden ingezet.
In ieder geval bedankt voor de info en spoorgroeten van mij,

Alexander alias Reeks1976