Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Beneluxtrein

Gestart door n/a, 25 mei 2007, 23:43:41 PM

n/a

Vandaag in Berchem de Beneluxtrein voorbij zien denderen.
Twee wagons hadden een wel zeer vreemde beschildering (wit met rood in combinatie met een roze streep!)

Iemand een mooie uitleg? :D


Frank_N

#1
Als er ook nog een strik omheen zat, zal het feest zijn [?] [:D] [:o)]
Groet van Frank

Tom

#2
Tom

MARKLINRIJDER

#3
Ja dat zijn ze zeker.  Ik pendel dagelijks van Thuis naar mijn werk over A'pen Berchem en zie dan ook dagelijks staan.  Ze zijn samengesteld in de beneluxtrein.  Stelselmatig zal de vloot groeien tot een volwaardige.

Groetjes,

David

n/a

#4

Gerolf

#5
citaat:
Geplaatst door daewoo
Beurk...ontwerper is kleurendoof zeker![:D]
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik kan toch ook niet zeggen dat ik die dingen mooi vind.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jarikd

#6
Ach, smaken verschillen. Ik ben ook niet kapot van deze schildering, maar het kan naar mijn mening nog altijd erger. Ik meen dat NS HiSpeed op de AutoRai stond met een model van hun nieuwe hogesnelheidstrein. Wit en rood als basiskleuren met roze vlindertjes op de zijkant.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

n/a

#7
Ze zien er nog een beetje anders uit, maar het zijn dezelfde kleuren. Het materieel op de benelux word op dit moment opgeknapt samen met ander materieel van de NS en eind dit jaar als de geleasde locs er zijn zullen ze ook tegen 160 gaan sporen. Alles om het imago van deze trein een beetje te verbeteren.

Brunel

#8
Ze zijn niet geschilderd maar bestickerd. Het moet een tijdelijke zaak zijn totdat de nieuwe treinstellen eindelijk zijn geleverd. Ze gaan in sets van 4 stuks over de HSL rijden en uiterlijk vormen die 4 rijtuigen een eenheid. Als eenheid ziet het er een stuk beter uit.

Maar ja, voorlopig is die hele HSL nog niet in gebruik en dus rijden de rijtuigen gewoon tussen hun geel-rode en geel-blauwe soortgenoten naar Brussel. Het is zo langzamerhand de vraag wat eerder komt: de opening van de HSL of de nieuwe treinstellen.

n/a

#9
Zal wel de opening van de HSL zijn. De nieuwe HST stellen blijven ze in Itali? maar uitstellen. Het eerste exemplaar voor opleiding zou pas volgend jaar geleverd worden, 2 jaar te laat. En de firma waarbij ze gekocht zijn heeft alles behalve een goede reputatie op gebied van levertermijn, maar ook op gebied van betrouwbaarheid. Ik vrees dat de benelux ook met de nieuwe HST treinen de minst betrouwbare internationale trein zal blijven.

n/a

#10
Blijf mij toch afvragen waarom er niet simpelweg gekozen werd voor een Benelux-versie van de thalys of ICE?

Dit zou op alle vlakken veel problemen opgelost en voorkomen hebben.
Denken we maar bvb (laat)tijdige oplevering, geen kinderziektes, eenvoudiger qua onderhoud en herstellingen,...



SuSke

#11
Dat is te simpel, je werkt dan een europese eenheid in de hand en vergeet de nationale eigenheden (en belangen)[:D] [:D]
Dat is blijkbaar een ziekte die in het "??ngemaakte" Europa op alle fronten problemen geeft en moeilijk uit te roeien is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Brunel

#12
Echte hogesnelheidstreinen als Thalys en ICE zijn nog een slag duurder dan treinen die voor maximaal 200 km per uur geschikt moeten zijn. Het is dus niet raar een ander treintype aan te schaffen, maar wel kun je vraagtekens zetten bij deze fabrikant.

En wat de HSL betreft. De Nederlandse minister wilde afgelopen week geen datum voor de ingebruikname meer noemen. Er schijnen grote problemen met de beveiliging te zijn, met name omdat Nederland per se de laatste, nog nooit eerder in de praktijk toegepaste, versie van ERMTS wilde hebben. En wie zo'n systeem voor het eerst gebruikt mag de kinderziektes eruit halen. [:D]

n/a

#13
De nieuwe HST stellen halen 250kph dacht ik. Probleem is in feite europa. Ik vermoed dat men ook hier verplicht een openbare aanbesteding heeft moeten uitschrijven en verplicht de goedkoopste heeft moeten nemen. Er is anders geen enkele manier dat een bedrijf met zulks een slechte reputatie kan overleven.

Brunel

#14
Van Europa mag je heel wel kwaliteit en reputatie in de keuze mee laten wegen als je dat allemaal maar netjes in het bestek schrijft. Dit is echt een net ander slag treinen dan de volbloed HST's die al gauw duur uitkomen voor de verlangde presaties.