Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

dak benelux lok 1186

Gestart door treinvirus, 24 mei 2007, 15:07:05 PM

treinvirus

hallo
wegens verplaatsen datum uitbrengen eventuele beneluxlok van een der gekende firma's minstens half 2008)......
heb nog steeds in de kast een spliksplinternieuwe lima loks liggen (1187) en heb besloten hem onder handen te nemen. Er is werd vorige week een modeltorque motor ingezet, de esu loksound module is besteld , koevangers bij pb messingbouw enz en ook een dakstuk bij jocadis want het dak van deze lok is niet conform. Voil? en nu het probleem.. het dakstuk is aangekomen met een schematje maar de ik heb toch een tekening of fotos nodig van de echte lok om een gedetalieerd natuurgetrouw dak te maken. Op internet staan wel 100 fotos van de lok maar nergens van het dak (boven en dakzijaanzichten). Heeft er iemand fotos of tekeningen ( van de Blezer misschien) met een duidelijk zicht op de leidingen en atributen van het dak?
een Emailtje met bijlagen zou meer dan welkom zijn.. allaer@hotmail.com
hartelijk dank.
dirk
 

quf

Dirk, ik weet niet of je ver van A'pen woont; maar daar heb je juist boven -2 een overloop om van de ene trap  naar de andere te gaan. Dit is een prachtige plaats om de dakpartij van gelijk welke lok te bekijken en te fotograferen. (Dit werd trowens reeds aangehaald in een ander draadje.) Als ik het niet vergeet (sorry, slecht geheugen) neem ik volgende woensdag enkele foto's en mail ze u door. Ik ga trouwens meestal s'woensdags treinen spotten in A'pen C.

Groeten

Frank

ps. Als je binnen de veetien dagen niets hebt, stuur me maar een herrinnering.

treinvirus

Dank frank
woon tegen Brussel maar reken op jou, rijden die loks dan nog ?
Ook andere lezerssuggesties of dokumenten  welkom- niemand een tekening van de Blezer die blijkbaar toch alles getekend heeft? hoe kreeg die dat trouwens allemaal klaar dat is mij een raadsel!