CFL/ SNCF- krokodil

Gestart door poco loco, 13 mei 2007, 11:04:07 AM

poco loco

Ik heb mij 2 TRIX-tijdperk III krokodillen aangeschaft (TRIX22728 & 22306). Beiden voorzien van decoderaansluiting. Blijkt er, na inpluggen, geen plaats te zijn om de decoder kwijt te kunnen!
Er wordt mij aangeraden (collector's bank) van nog maanden te wachten op het uitbrengen van kleinere, N-schaal formaat, decoders.
Dat kan toch niet TRIX's bedoeling zijn geweest?
Hoe zit dat?

Groeten, luc.

INFO

En heb je daar dan een trix decoder in gezet, of iets van een ander merk, of denk je dat er geen plaats is. Maar er zijn hele kleine en vooral hele platte decoders hoor.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Break302

citaat:
Geplaatst door poco loco

Ik heb mij 2 TRIX-tijdperk III krokodillen aangeschaft (TRIX22728 & 22306). Beiden voorzien van decoderaansluiting. Blijkt er, na inpluggen, geen plaats te zijn om de decoder kwijt te kunnen!
Er wordt mij aangeraden (collector's bank) van nog maanden te wachten op het uitbrengen van kleinere, N-schaal formaat, decoders.
Dat kan toch niet TRIX's bedoeling zijn geweest?
Hoe zit dat?

Groeten, luc.



Dag Luc
Ik heb een Lokpilot in de cabine geplaatst, er was juist voldoende ruimte en ge moet er al echt op letten om hem te zien zitten.
Zelf een N decoder gaat ge in de cabine moeten zetten.

Jos

treinliefde

Hallo Jos,

En is die lokpilot in schaal N dan zwaar genoeg voor een H0 loc?

poco loco

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Hallo Jos,

En is die lokpilot in schaal N dan zwaar genoeg voor een H0 loc?



Dat werd mij dus afgeraden. Wachten op HO-decoders op N formaat was de boodschap. Ik heb dat geduld, maar blijf dat raar vinden.

Groeten, luc.

Brunel

En op welke decoders zou je dan precies moeten wachten? Kleine decoders met voldoende uitgangsvermogen bestaan al hoor.

LokSound

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Hallo Jos,

En is die lokpilot in schaal N dan zwaar genoeg voor een H0 loc?



Bij inbouw van eender welke decoder MOET je vooraf METEN wat het verbruik is van de motor en de functies. Anders is het zinloos te starten met de inbouw.

Dus als U mij laat weten wat de motor verbruikt.... en de functies dan kunnen we U adviseren of een N-decoder er in kan, voor wat betreft vermogen...

Wat ik schrijf klinkt wel mat hard... doch niemand controleert of een decoder "electronisch" wel past.... Als er dan achteraf problemen zijn wordt de schuld meestal naar de decoder geschoven.

Patrick

Break302

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Hallo Jos,

En is die lokpilot in schaal N dan zwaar genoeg voor een H0 loc?


Als de gewone  Lokpiloot er in kan zou ik niet het risico nemen om er een N versie in te plaatsen, die zal te snel over belast zijn.

Jos

poco loco

citaat:
Geplaatst door Break302



Dag Luc
Ik heb een Lokpilot in de cabine geplaatst, er was juist voldoende ruimte en ge moet er al echt op letten om hem te zien zitten.
Zelf een N decoder gaat ge in de cabine moeten zetten.

Jos
[/quote]

Ja, Lokpilot was mijn decoder (ondertussen terug ingeleverd).
Voor- en achtersteven zijn met 3 vijsjes makkelijk verwijderbaar, maar HOE HEB JIJ DIE CABINE LOSGEKREGEN???

Groet, luc.

Break302

Voor je de schroefjes los draait, verwijder je beter eerst de hangrepen naast de deuren.
En dan draai je de schroefjes uit.
Dan schuif je de frontkapjes iets van de cabine weg waarna je deze zonder problemen kan verwijderen.
De montage loopt logischer wijze in de omgekeerde volg orde [;)].

Jos