Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Onze projekten

Gestart door doomslu, 12 mei 2007, 12:10:49 PM

doomslu

In een ander draadje (http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4268&whichpage=1) geven heel wat forumleden aan dat ze eerder bouwers zijn dan rijders.
Waarom durven de bouwers -op enkele uitzonderingen na- hun bouwsels niet laten zien ?

Laat eens zien waarmee jullie bezig zijn. Wees niet bang !

Allez, om het goeie voorbeeld te geven een foto van iets waar ik nog veel werk aan heb en dat op dit moment wel een beetje stil ligt ...

IMGhttp://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Diverse/AM96_0441kl.jpg/IMG
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jean


Welk werk heb je aan deze rijtuigen verricht?

Groeten, Jean

Havoc

Project waar ik nu mee bezig ben is hier te volgen: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=4206&whichpage=1

De bouw van spoorwegmaterieel mag inderdaad wel eens meer aan bod komen. Ik heb hier reeds genoeg ballast gezien (heb je hem?) [B)]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Havoc

Ik heb hier reeds genoeg ballast gezien (heb je hem?) [B)]

Goed gevonden, Havoc. [:D] Je bent nog wakker ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Ja, nu nog wel maar ik ga stoppen met de appeljenever...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad


Welk werk heb je aan deze rijtuigen verricht?

Jean, ooit stond in MSM een artikel over het verbouwen van I-11 rijtuigen van LS-Models om een AM96 te maken.
Ik kan het echt niet over mijn hart krijgen om in die mooie rijtuigen te gaan hakken. Dus heb ik geprobeerd om zo'n AM96 zelf te bouwen. Twee delen zijn bijna klaar, zoals op de foto te zien. Het resultaat is bevredigend, niet perfekt. Ik heb enkel wielen, koppelingen en een motor-unit gekocht. Al de rest is gemaakt uit plasticard. Voor het dak heb ik een moedermodel gemaakt uit klei en daar een mal in siliconenrubber van afgegoten, en ten slotte het dak in resin gegoten. Het dak van ieder rijtuig is licht verschillend, maar dat kan gemakkelijk aangepast worden. Resin is vrij eenvoudig te bewerken. Het uitsnijden van de ramen is een vervelend werkje en het spuiten van de kast was niet zo makkelijk omdat ik het met een spuitbus moest doen (een airbrush staat op het verlanglijstje...).
Toch ben ik wel tevreden dat ik het geprobeerd heb en voor elk probleem een oplossing heb bedacht. Zelf iets cre?ren, daar gaat het tenslotte om.

En nu jullie... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

Ik ben nog steeds bezig met mijn 2 I2's van Fleischmann (5152) aan te passen.
Edit : zie dit draadje : http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3962&whichpage=1
Volgende fase was het vervangen van de originele buffers (want die stonden t? ver uit??n) door exemplaren uit het gamma van PBMessing-Modelbouw.



Vervolgens moet ik er nog Symoba-koppelingen onderplaatsen.
Dit alles in afwachting dat LSModels ze ooit uitbrengt.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

jean-luc

Amaai Luc, heel mooi!

Welke koppelingen heb je trouwens aangeschaft, want die rijtuigen moeten toch wel erg dicht tegen elkaar staan?
Heb je bougies gekocht of heb je ze zelf gebouwd? In het tweede geval ben ik vooral ge?nteresseerd in de manier van inbouw van de assen. Hoe zorg je ervoor dat er permanent contact is met de rails ? Dit voor de goede stroomafname te verzekeren en om ontsporingen te voorkomen.

Groeten, Jean-Luc


doomslu

citaat:
Geplaatst door jean-luc

Welke koppelingen heb je trouwens aangeschaft, want die rijtuigen moeten toch wel erg dicht tegen elkaar staan?
Heb je bougies gekocht of heb je ze zelf gebouwd? In het tweede geval ben ik vooral ge?nteresseerd in de manier van inbouw van de assen. Hoe zorg je ervoor dat er permanent contact is met de rails ? Dit voor de goede stroomafname te verzekeren en om ontsporingen te voorkomen.

Jean-Luc, de koppelingen zijn Symoba kortkoppelingmechanismes met Roco kortkoppelingen.
De draaistellen heb ik zelf gemaakt, maar die moeten verbeterd worden. Daar ben ik (net als jij ??) op zoek naar een betere oplossing. Als ik ooit eens 5 minuten tijd heb... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc,
Dat ziet er al heel goed uit. Ben eens benieuwd als hij helemaal klaar zal zijn.

Spijtig dat we zo weinig zelfgemaakte dingen zien die naar aanleiding van een artikel in MSM gebouwd werden/worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

factageklerk

Mijn project (voor de allereerste keer zelfbouw) is het nabouwen van de beruchte stootblokken van Antwerpen-Centraal. Momenteel zit ik in de ontwerpfase laat ik maar zeggen informatie inwinnen over de afmetingen,foto's eventueel plannen (zoals vermeld in een ander draardje op het forum)dus wie mij hier nog wat informatie kan bezorgen ....
 

jean-luc

citaat:
Geplaatst door Peter:
Spijtig dat we zo weinig zelfgemaakte dingen zien die naar aanleiding van een artikel in MSM gebouwd werden/worden.



Dat is toch normaal Peter, anders hebben jullie geen leesvoer meer [;)].
Anderszijds kun je altijd alles kwijt in het draadje "Huidig nummer".

Groeten, Jean-Luc

doomslu

citaat:
Geplaatst door jean-luc

citaat:
Geplaatst door Peter:
Spijtig dat we zo weinig zelfgemaakte dingen zien die naar aanleiding van een artikel in MSM gebouwd werden/worden.



Dat is toch normaal Peter, anders hebben jullie geen leesvoer meer [;)].
Anderszijds kun je altijd alles kwijt in het draadje "Huidig nummer".

Groeten, Jean-Luc

Het is vanzelfsprekend dat we geen (of weinig) informatie kunnen geven alvorens een artikel is verschenen. Van mij kan je echter in ieder geval meer uitleg krijgen nadat een artikel is verschenen. En ik vermoed dat ik niet de enige ben die bereid is meer uitleg en/of foto's ter beschikking te stellen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
Spijtig dat we zo weinig zelfgemaakte dingen zien die naar aanleiding van een artikel in MSM gebouwd werden/worden.
Ik had deze opmerking net andersom ge?nterpreteerd, namelijk dat er weinig projecten van "nabouwers" worden geplaatst op dit forum.
Wordt er door jullie eigenlijk wel eens iets nagebouwd uit MSM?

Als medewerker aan het tijdschrift kunnen we uiteraard niet teveel tipjes van de sluier oplichten. Achteraf extra informatie geven willen we natuurlijk steeds doen. Dat is ??n van de (vele) bestaansredenen van dit forum.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Wordt er door jullie eigenlijk wel eens iets nagebouwd uit MSM?





Ja hoor,de torentjes, je kent ze wel h? Gerolf,ook aan de spoorwegberm word gewerkt, met MSM ernaast, en dan natuurlijk het verweren en beladen van wagons, ook hier wordt MSM regelmatig voor geraadpleegd.