Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Roco Clean 46400

Gestart door belair, 10 mei 2007, 22:52:59 PM

belair

Heeft er iemand ervaring met de Roco Clean wagon( artikel nr. 46400 )?
mvg
Luc

ysbeer

Over het algemeen werkt dat ding goed.
Probleem is wel dat hij niet meer gemaakt wordt,dus zoeken en snel kopen.

wim ysbeer

belair

Ok bedankt Wim.
Wat hebben jullie voor cleaner op jullie baan? Er is precies veel te vinden in soorten op het internet.
mvg
Luc

Klaas Zondervan

Bij Totaltrain staat dat hij niet meer leverbaar is, maar bij Modeltreinexpress staat hij nog steeds in de lijst.

Bij ons op de club laten we aan het begin van een rijsessie altijd 1 of 2 treinen rondrijden met een Rococleanwagen er in. Werkt heel goed.

Luc, bedoel je met cleaner een reinigingsvloeistof? Bij de Rococlean moet je dat niet gebruiken, die poetst gewoon droog.

Gerolf

Ik heb een Roco Clean en verder een dergelijk blokje gemonteerd onder een andere wagen. De blokjes worden nog los verkocht, en het is niet zo moeilijk om zo'n ding onder een ander wagen te monteren.
Tenslotte heb ik nog een Lux stofzuiger.
In Modelspoormagazine 37 staat er een overzichtsartikel over railreiniging.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ben heel tevreden over de Roco-clean wagen. Heb die een paar maand geleden op de beurs in Kruibeke gekocht voor een paar euro omdat de verkoper dacht dat het een kapotte wagen was, omdat de sleper los in de doos lag te rammelen (logisch h??) Nadat ik bij Gerolf zijn oplossing met de losse slepers heb gezien heb ik er ook al een gebouwd (onder een oude Lima wagen) Een goede en goedkope oplossing. Gerolf, zet het eens in MSM !!!!
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Bij MTE staat wel meer in de lijst wat niet leverbaar is
Ik wacht al drie maanden op twee loks en 4 wagens.

Noch levert een soort plastic bezem die met een viltje over de rails veegt.
Je kunt ze onder elke wagen,op de as,monteren.
5 stuks in een doosjes voor ik meen 6 euro.
Klein beetje vochtig gemaakt met reinigings middel en dan werkt het boven verwachting.
Wat je ook niet verwacht (maar het stond in railway...en nog wat)dit viltje heel licht invetten met naaimachine olie en dan slepen.
Ik heb het geprobeert
Hoe is mogelijk maar de contactstoringen en het vonken zijn absoluut verdwenen.
Probeer het eens (op eigen risico uiteraard)[:D]

wim ysbeer

belair

Als reinigingsvloeistof WD40 of contactcleaner?????
Kan iemand op het net tonen wat die viltjes zijn?
mvg
Luc


ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

http://www.noch.de/de/produktkatalog/artikel_detail.php?shop_artikelid=776596&navi_Kategorie1=&navi_Kategorie2=&navi_Kategorie3=&navi_Kategorie4=
Had je zelf ook kunnen vinden.



Met zo een Grau er achter aan durft zodadelijk niemand meer iets te vragen.
Gelijk hebben is niet altijd gelijk hebben.

wim ysbeer

Klaas Zondervan

Wim,
het is geen grauw, het is alleen maar een aansporing om zelf ook een beetje moeite te doen. Wat ik kan vinden kan een ander ook vinden. We hebben nl. allemaal hetzelfde gereedschap beschikbaar, een computer en internet.

belair

Toch bedankt voor de moeite, kosten nota mag altijd opgestuurd worden.[:D]
mvg
Luc[;)]

modelbaanHO

Ik heb deze wagen ook. Wanneer je regelmatig de wagon in een trein laat meerijden reinigt hij afdoende de sporen. Echt vuile sporen kan je er niet mee proper krijgen. Dan helpt alleen een railgum.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Blausee-Mitholz

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Ik heb deze wagen ook. Wanneer je regelmatig de wagon in een trein laat meerijden reinigt hij afdoende de sporen. Echt vuile sporen kan je er niet mee proper krijgen. Dan helpt alleen een railgum.




Volgens mij zit juist railgum onder de Roco Clean wagen. Dus zou de Roco Clean wagen wel moeten helpen [:D]
Wie heeft ervaring met deze wagen op 3-rail?

Mvg, Johan.

René

De middelste rail wordt niet gereinigd.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl