Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

handelaars in Limburg

Gestart door rgp, 30 januari 2005, 14:15:54 PM

rgp

Dag,

Een tijdje geleden deed Sven zijn beklag over JOCADIS.  Maar war hiervan gedacht.
Een vriend bestelt een 59 van Roco en ??n van TRIX bij Olaerts juist voor kerstmis.  De Trix is nog niet voorradig, waarop mijn vriend antwoordt: geen probleem, stuur alles maar op als ze er beide zijn.
Na drie weken, belt hij terug en krijgt als antwoord: moest ik ze opsturen ?  Ja, natuurlijk.  Ik zal ze onmiddellijk opsturen.  Een week later, niets !
Terug telefoon, nu de dochter aan de telefoon: " er is niets opgestuurd en we hebben er geen meer !"  Drie dagen later opnieuw telefoneren: uw loks, ge kwam die toch halen .
Mijn vriend antwoordt: ge moest ze opsturen en laat nu maar, ik hoef ze niet meer.
Antwoord: dan schrap ik u van klantenlijst.
Klantvriendelijkheid op zijn limburgs ?
Eenmalig ?  Neen  Een paar jaar gelden kocht ik er K-rijtuigen.  Ik moest die nemen die voor mij bestemd waren.  Ik wou ze eerst controleren en gelijk had ik, het A-rijtuig was slecht gespoten.  Het heeft veel moeite gekost om (voor de koop) een omwisseling te verkrijgen.
Sindsdien koop ik er niets meer.

Roland

Jurgen

Ik koop bijna al mijn modellen daar. Ik heb er nog geen problemen gehad.
Wat mij betreft dus een goede winkel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bartie

Op zondag 23 januari via de website van Olaerts een loc bestelt. Deze werd mij op vrijdag 28 januari door ABX bezorgd, met de factuur bij ingesloten. Geld is ondertussen overgemaakt. Dat is de eerste keer dat ik via internet zo vlot een bestelling gekregen heb. Ook de prijs (een verschil van meer dan 40 euro met mijn plaatselijke winkels)was zeer goed. Mij heeft Olaerts zeker als klant gewonnen.

Groetjes Bart.

Johnnytrein

Ook ik heb aleen positieve ervaringen met treinshop Olaerts. Vooral dan wat het grote prijs verschil betreft met de winkels uit het Antwerpse. En kan je eens niet naar Gruitrode om een bestelling op te halen dan kan je ze steeds afhalen op een van de vele treinbeurzen.Dit is steeds voordeliger dan laten opsturen. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tonycabus

De meeste klanten spreken vol lof over Guido Olaerts.
En toch is ook hij "maar" een mens, en net als wij allemaal kan hij een steek laten vallen. Ik zou hier geen nationale ramp van maken, Roland. Toegegeven, het is frustrerend...
Als je op de juiste manier met iemand praat dan komt alles wel voor mekaar, maar ik kan er ook inkomen dat iemand kwaad wordt...en dan is elke dialoog naar de vaantjes natuurlijk[:(]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

wisselstromer

ik heb er ook nog nooit problemen gehad

altijd tijd voor een babbel en zeer goede prijzen

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

treinvirus

Mijnheer olaerts verkocht een type 45 aan mij en in de drukte vergiste hij zich en gaf mij een wisselstroomexemplaar.Direkt bij thuiskomst vastgesteld en fax gedaan.Bij volgende ontmoeting direkt omgewisseld zonder problemen, kon zelfs nummer kiezen.Bleek echter dat in de doos het beschermschuimrubber ontbrak (bij het verlaten Vilvoordse treinbeurs, in auto opgemerkt), terug naar de heer olaerts en direkt nieuw exemplaar gekregen ditmaal kompleet! Verder heeft hij mij gratis (jawel) enkele toebehoren setjes voor K-rijtuigen gegeven daar ik enkele buffers en zo verloren was van een of twee rijtuigen.Ik kan dus enkel lof spreken alhoewel sommige artikels duurder zijn bij hem dan bij anderen en soms omgekeerd! Altijd de prijzen  vergelijken bij de handelaars VOOR het kopen spaart een lok uit aan het einde van het jaar (oud chinees gezegde)
treinvirus
 

rgp

Dag

Tony, ge hebt gelijk.  Maar als je vaststelt dat hij zaken staat te verkopen, die totaal onjuist zijn, dan heb ik het er moeilijk mee.
Let op: iedereen mag zijnen boterham verdienen, en als hij veel winst heeft, zoveel te beter, maar dan aub niet laten uitschijnen dat je je zout op je patatten niet verdiend.
Regelmatig hoor ik zowel op dit forum als op andere fora, als in tijdschriften dat er geklaagd wordt door modelbouwers dat onze hobby zo duur wordt en dat dit voor een deel te wijten is aan de "klinknageltellers".
Wel toen Guido zijn type 10 aankondigde heeft hij ook verkondigd dat hij een productie in 0 zag zitten indien genoeg bestellingen (controle ?) en dat hij minstens 5.000 euro zou kosten.  Ik hem toen vriendelijk en met bewijzen gezegd dat een verschil van 400% niet te bewijzen viel als kost.  Hij schrok toen.
Nogmaals in Zwitserland kondigt men een open bakwagen type E aan voor 700 euro ! hier kan men die maken voor +/- 150 euro alle lasten betaald incl. winst.
Waarom nu dit betoog ?  Omdat de kandidaat modelbouwer vrij vlug in contact komt met de winkelier en dat onjuiste info moet vermeden worden.
Wij moeten er van bewust zijn dat het "afzetpubliek" kleiner wordt en dat we in feite de laatste echte generatie zijn.

Roland

bartie

Roland,

Wat bedoel je met: 'Wij moeten er van bewust zijn dat het "afzetpubliek" kleiner wordt en dat we in feite de laatste echte generatie zijn '?

Groetjes Bart.

marimon

Roland,

Ik voel mij nog niet als ??n der laatste Mohikanen oftewel modelspoorder. Je mag de pessimist niet spelen. Er enthousiast tegenaangaan is de boodschap. Het is aan jou, ervaren rot in de hobby, de jongeren aan te sporen (sip) ermee te beginnen.
Samen moet we het "afzetpubliek" uitbreiden en de rest volgt dan wel van zelf.

Marc

Positief denken is de boodschap[:p]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

tonycabus

Ik mag mezelf bij de gelukkigen achten die een zoon heeft die het virus ook te pakken heeft. En nu maar hopen dat diens nageslacht het ook erft h??[;)]

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

wisselstromer

ik zie mezelf ook nog niet als de laatste der generatie
ikzelf ben 25 en mijn neef (aan wie ik het treinvirus heb doorgegeven) is 19 en hevig verzamelaar

dus niet wanhopen

er is altijd licht aan het einde van de tunnel

groeten

ps
en nu naar Nurnberg
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer