Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

matte medium

Gestart door jean-luc, 09 mei 2007, 15:16:46 PM

jean-luc

In een Model Railroader las ik onlangs een artikel waar ze "matte medium" gebruiken. Het gaat om een witte vloeistof die gebruikt wordt om te fixeren.
Heeft er iemand enig idee wat dit juist is, waarvoor het kan gebruikt worden en waar het in Belgi? te verkrijgen is .

Dank en groeten, Jean-Luc

Tom

Ik geloof dat je het bij collectors bank wel zal vinden.
Tom

Frank_N

Hoi Jean-Luc,

Kijk eens op: http://www.goldenpaints.com/technicaldata/mattemed.php
Is dat wat U bedoeld?

Groetjes van Frank.
Groet van Frank

erik de noorman

Gerolf die werkt met dat produkt dacht ik. Dus die weet wel waar het te verkrijgen is.

Erik

doomslu

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Gerolf die werkt met dat produkt dacht ik. Dus die weet wel waar het te verkrijgen is.

Erik

Inderdaad, Gerolf is de man die hier al meer dan eens dat produkt heeft aangehaald. Ik heb het trouwens onlangs gevonden bij Schleiper. Meer dan een kleine test heb ik er nog niet mee gedaan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

belair

Ik heb onlangs een flesje Van Eyck Schildersmedium gekocht aan 0.99 euro voor 75ml.
Dit is de uitleg die er achteraan opstaat:
"Schildersmedium vergroot de kleurintensiteit en verbetert de transparantie en de vloeibaarheid van de acrylverf waar het wordt toegevoegd. Schildersmedium is ook uitstekend te gebruiken als bindmiddel en als lijm. Gereedschap direct na gebruik schoonmaken met water."
Ik heb ze gekocht in zo'n "Discount" winkel of hoe heten die, je hebt ze in Nederland ook, zelfs in Sluis aan de molen in die winkelhal.
mvg
Luc

doomslu

Hoeveel het gekost heeft weet ik niet meer, maar het was wel duurder. Het merk is "GOLDEN mediums".
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

belair

Normaal kost het wel meer in een schilderswinkel Luc, die discount winkels zijn zeer goedkoop met hun spullen.
Misschien ook wel wat minder van kwaliteit, waar naar uw geld zeggen ze toch.
mvg
Luc

Gerolf

ik heb "matte medium" gekocht bij Schleiper (merk: Golden), maar heb het tot nu toe enkel gebruikt als bindmiddel, als lijm voor ballast, en ??n keertje als afwerkende vernis. Bij beide toepassingen een prima resultaat.
In de Model Railroader gebruikt men het voor vanalles, maar vooral om dingen te kleven. Spuiten om strooimiddel op een boom te hangen, fixeren van ballast, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jean-luc

Allemaal "wreed" bedankt gasten. We kennen weer een product bij.

Als ik uit het gips ([xx(]) ben zal ik eens naar Sluis [;)] rijden.

Het artikel in Model Railroader ging over het fixeren en het bevlokken van zeeschuim waarvoor ze voor beide bewerkingen Matte Medium gebruikten. De term en het product zeiden me niets, vandaar de vraag.

Bedankt, Jean-Luc