Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

Heris USI Y28

Gestart door pabe, 08 mei 2007, 22:37:56 PM

pabe

Beste medespoorders,

Onlangs had ik besloten om toch naast mijn Duitse verzameling :I ook eens enkele Belgische modellen te laten bollen8D.  Ik heb dus 3 bordeaux personenwagens van Heris type USI Y28 aangeschaft, die ik best mooi vind, zeker in combinatie met een blauwe 6251 van Roco als trekpaard:p.  

Mijn vraagje:  bestaat er van Heris ( of een ander te combineren fabrikant) ook een type van deze wagens met 1e klasse of combi 1/2e klasse? (de 3 stuks die ik heb zijn nl. enkel 2e klasse)

Sorry voor mijn luttele kennis van de Belgische modellenB),
Paul :D


Tom

Eeen blauwe 6215 zul je wel bedoelen zeker. [;)]
Ik weet enkel dat Roco en LSM de K4 rijtuigen nog heeft uitgebrak, maar welk precies en of deze nog verkrijgbaar zijn weet ik niet.
Tom

pabe

citaat:
Geplaatst door Tom

Eeen blauwe 6215 zul je wel bedoelen zeker. [;)]
Ik weet enkel dat Roco en LSM de K4 rijtuigen nog heeft uitgebrak, maar welk precies en of deze nog verkrijgbaar zijn weet ik niet.



Tom,

ik ben een kieken [:I], natuurlijk de 6215 [B)]

Zoals ik al zei ben ik niet zo bekend met de Belgische reeksen en modellen... [;)]

Jurgen

Op het gedeelte van de oude productie van LS Models vind ik een set van 3 K4 rijtuigen terug. Slechts 1 wagen daarvan is 1ste klas. De set heeft het nummer 12003.

Bij de nieuwe productie is er ook een set met 3 rijtuigen, set nr. 42035. Ook weer met slechts 1 rijtuig 1ste klasse.
Voor de toekomst staat er ook een enkel rijtuig 1ste klasse aangekondigd. Dit heeft het nummer 42082.

Je moet maar eens gaan kijken op de site van LS Models, www.lsmodels.com
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

pabe

Jurgen, bedankt !!

rixke rail

In aanvulling aan wat er reeds gezegd is heb ik dit geplukt uit mijn reactie in een ander topic een beetje bewerkt !


Dit is dus de UIC-Y

http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/K4/50_88_82-37_412-9.jpg


Deze waren bij Roco te koop onder ref. 44623
De andere


http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/K4/k4adend.jpg


zijn de USI.


Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Die UIC-Y, hoe lang zijn die precies?
Ik heb hier een model van Roco staan. Ik zou willen weten of dit model op schaal 1/100 of 1/87 is.
Of misschien kan er iemand meteen zeggen op welke schaal dit model gemaakt is. Dat bespaard mij wat rekenwerk. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

De originele lengte van de UIC-Y's = 24.5 m
Ze zijn dus perfect op schaal 1/87 !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Edit : typfoutje gemaakt ! [:o)][:I]
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Het model is ongeveer 28 cm lang, dus zoals je zegt perfect op schaal.
Bedankt voor de info.

Voor zij die het niet snappen:
2450 cm (lengte van de echte wagen) : 87 (schaal HO) = 28,...cm [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Hoop van  harte dat Heris de ingeslagen weg verder zet, en daarmee bedoel ik dat alle eerder uitgebrachte modellen van LS opnieuw op de markt komen, want het scheeld een stuk in onze beugel, er was wel een verkoper die me er op wees dat Heris slechter PVC gebruikte voor die modellen, spijtig moest het zo zijn, want dan zal het niet lang duren dat Heris de boeken zal mogen sluiten......

Havoc

citaat:
er was wel een verkoper die me er op wees dat Heris slechter PVC gebruikte voor die modellen,


Zou me heel sterk verwonderen dat er modellen in pvc gespoten worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loebaske

Sorry maat, zal wel in iets anders zijn [:)] is het soms Polystyreen, maar denk  niet dat het ter zake doet wel materiaal het is [:D] als het maar goede kwaliteit is.....