Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oude Fleischmann locs ombouwen

Gestart door Iebor, 28 april 2007, 16:30:35 PM

Iebor

Ik heb een aantal vrij oude Fleischmann gelijkspannings locomotieven, waarin een evenoude motor zit. Is het mogelijk oudere Fleischmann locs om te bouwen met een betere motor?

MARKLINRIJDER

Bij Train & Technology hebben ze  de remotor kits van Modeltorque.
Zij hebben in hun gamma een nieuwe motor voor Lima modellen, maar ook voor Fleischmann.  Ze kosten rond de 30?.  Tof en uitstekend spul die motoren.

Groetjes,

David

quf

Rob,

Ik heb twee oude Fleischmannloks met een nieuwe motor, nml. Een V200 waarin een ModelTorquemotor werd ingebouwd en beschreven in MSM door Guy Hollbrecht. Verder heb ik nog een BR65 stoomloc die ikzelf reeds heb omgebouwd met een Modeltorquemotor en voorzien van een Lenz-Silverdecoder. Werkt prima. Ik weet niet meer in welk nummer het artikel van Guy is verschenen, maar het is vrij recent. Verder is hier op het Forum ook en draadje over het inbouwen van deze motoren nml.: De Modeltorque voor FLM uitgeprobeerd
Voor uw info: Europese invoerder: www.traintechnology.com en www.modeltorque.com.au


Groeten

Frank

Iebor

Ik ga eens even op zoek, dank voor jullie antwoord.[:D]

tonycabus

Die oude motoren zijn vaak nog in zeer goede staat, en in MSM 59 heb ik in beeld gebracht wat ik een paar maanden geleden in enkele woorden op de fora (NL en FR) uit de doeken had gedaan.
In hetzelfde artikel vertel ik ook dat ik zo'n model Torque motor heb uitgeprobeerd in een Flm motortender, met een Lenz Silver, en lelijk stond te kijken van de prestaties. Verbluffend, met een goeie decoder!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Iebor

In mijn geval echter niet, de koperen lagerbusjes van een aantal locs zijn te ruim geworden na jaren van arbeid.

tonycabus

Da's een risico van het vak h?, van een motor....
Tijdig smeren, ook als het g???n M?..... is!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)