Nieuws:

Nu in MSM 251 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2024

Hoofdmenu

Esu of Uhlenbrock

Gestart door Iebor, 27 april 2007, 09:49:23 AM

Iebor

Ik wil graag een lokdecoder met sound in een BR01 bouwen (Roco). Nu is mijn vraag aan iemand die ook ooit met deze vraag heeft gezeten. Welke is aan te raden, want ze kosten nogal wat en het zou zonde zijn dat ik mij laat leiden door de reclame van de fabrikanten en dus de verkeerde keuze maak.

MARKLINRIJDER

Neem aan dat de kwaliteit van het geluid van de ESU decoders door UHlenbrock niet wordt bereikt.  ESU steekt er kop en schouders bovenuit.  Dus als ik van jou was nam ik ESU.  Loksound V3.5 geniet dan weer de voorkeur op 1.0, 2.0 en 3.0.  Als je wil plaats ik wel eens een geluidsopname van de BR01, ik zet hem dan in een ander type.
Zal wel pas voor volgende week zijn.[;)]

Groetjes,

David

erik de noorman

Ik heb enkele soundmodules van uhlenbrock (dietz) die aangesloten zijn op uhlenbrock decoders. De sound zelf is OK en gemakkelijk af te regelen volgens het rijgedrag van de loc. Het in te stellen geluidsvolume (max)is eerder aan de matige kant.
Loksounddecoders vind ik van sound net iets beter, de rij- eigenschappen die beide decoders geven zijn zeer goed.
Mits het hier over een gelijkstroomlok gaat zou ik een loksound nemen.

Erik

Iebor

Dank jullie wel, ik ga op zoek naar de locsounddecoder van Uhlenbrock.

erik de noorman

Loksound is van esu en niet van uhlenbrock.

Erik

Iebor

Ik denk dat ik de Uhlenbrock 36420 ga nemen. Is dit een goede keus?

INFO

Ja, dat is een goede keus, Erik geeft aan dat hij persoonlijk de ESU LokSound iets beter vind qua geluid. Dus Erik beantwoordde je laatste vraag reeds, voordat je hem gesteld had.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Iebor

Dank je Wim voor jouw antwoord, dat stel ik altijd zeer op prijs. Bij ons in de Woonplaats is de ESU moeilijk te krijgen, vandaar dat ik de Uhlenbrock voorstelde. Maar ik ga toch nog eens even op zoek op het net. Misschien is er nog een internetwinkel die ESU verkoopt. Ik heb geen haast want daar krijg je spijt van. Ik heb inieder geval de gebruiksaanwijzing van Uhlenbrock gedownload dus heb ik wat te doen, hoef ik in ieder geval niet naar de bekende weg te vragen.

Iebor

Toch was het redelijk simpel de Esu loksound decoder te vinden op het net. Sites genoeg. Ik heb er net twee gekocht V3.5 voor een redelijke prijs. Iedereen bedankt voor de genomen moeite om mij te helpen met de keuze.

LokSound

citaat:
Geplaatst door Iebor

... Bij ons in de Woonplaats is de ESU moeilijk te krijgen, ...

Iebor,
Ik respecteer elkeen zijn keuze. Mijn tussenkomst hier heeft enkel te maken met ons "ESU-dealernet"
Waar woon je eigenlijk?
Mogelijks moeten we een goede modelspoorzaak daar aanspreken om ook ESU te verdelen. Als je een aanbeveling hebt?

dank,

Patrick   (patrick@loksound.be)
LokSound

Iebor

Hier in Nederland (ik woon in Hoogeveen) moet je echt zoeken naar goede modelspoorwegwinkels. De ESU decoders heb ik bij toeval kunnen kopen op e-bay in Duitsland. Ze zijn net aangekomen, zijn nieuw in ongeopende verpakking. Perfect dus. Eigenlijk zoek ik het meeste voor mijn hobby op het net. Bij ons moet er altijd besteld worden en meestal duurt dat langer dan bestellen op e-bay. Per stuk waren ze ruim onder de 100 Euro.

LokSound

citaat:
Geplaatst door Iebor

Hier in Nederland (ik woon in Hoogeveen) moet je echt zoeken naar goede modelspoorwegwinkels.

Iebor,
welke grote stad ligt niet ver van jou uit de buurt. Of welke inkel heb je in Hoogeveen? Mogelijks moeten we ons dealernet uitbreiden....

speel maar door via: contact@loksound.be aub.

dank,

patrick / loksound.be

Iebor

Ik heb een internetwinkel gevonden in Medemblik. Op dit moment heb ik al 4 locs omgebouwd met de Esu loksound. Een geweldig geluid. Ik heb omgeboud een BR44 (Roco), BR01 (Roco), BR100 (Fleischmann) en een BR218 (Fleischmann). Ik heb er nog eentje liggen voor de BR103 (Fleischmann) Ik heb tevens de Esu lokprogrammer aangeschaft. Dank voor al jullie reacties.

LokSound

citaat:
Geplaatst door Iebor

Ik heb een internetwinkel gevonden in Medemblik... Dank voor al jullie reacties.

AnW Modelbouw in Medeblik Nederland is ook een zeer goed adres!!!

Voor al uw problemen met ESU: support@loksound.be

tot uw dienst!

LokSOund