Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

vraagje over interieur DB Silberlinge

Gestart door Bundesbahnfreak, 24 april 2007, 23:09:15 PM

Bundesbahnfreak

Jo de mannen,

Ik wil het interieur van mijn verzameling Silberlinge van Roco van het juiste kleurtje voorzien.
Weet iemand welke kleuren er in 1? klas gebruikt werd voor de zijgang en de deuren van de couchetten?
Eveneens zoek ik de kleur van de stuurtafel van het stuurstandrijtuig BDnf 740 (ik denk groen, maar ben niet zeker)

Alvast bedankt

Rudy

Peter

Rudy, ik heb al verschillende kleuren van interieur gezien in de "silberlinge" (de zilverkleurige) want ondertussen had je zilverkleurig met blauwgroene chassis, de beige/groen kleurige en nu ook de rode.
Volgens mij waren de originele in tijdperk III beige/bruin van interieur.
Als je 100% zeker wil zijn stel dan de vraag eens op een Duits forum.
Ben je het Duits niet voldoende machtig, geef me dan maar een seintje, dan doe ik het wel, want ik ben lid van twee zeer goede Duitse forums.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Peter

Rudy, ik heb al verschillende kleuren van interieur gezien in de "silberlinge" (de zilverkleurige) want ondertussen had je zilverkleurig met blauwgroene chassis, de beige/groen kleurige en nu ook de rode.
Volgens mij waren de originele in tijdperk III beige/bruin van interieur.
Als je 100% zeker wil zijn stel dan de vraag eens op een Duits forum.
Ben je het Duits niet voldoende machtig, geef me dan maar een seintje, dan doe ik het wel, want ik ben lid van twee zeer goede Duitse forums.



Hallo Peter,

Mijn Duits is redelijk goed, maar ik ben geen lid op een forum, ik raadpleeg wel meerdere malen per week "Drehscheibe online"

Je mag een vraag stellen als je wil, waarvoor dank.

Ik zoek specifiek de kleur van de zijgang met deuren naar de couchetten van de 1? klas in de 4? periode.

Volgens mij zijn de zetels grijs met wit hoofdstuk en ik denk dat de zijgang een soort zilvergrijs is, maar ben niet zeker.

Ik zoek ook de kleur van de stuurtafel van een Bnf 740 stuurijtuig.  Hier denk ik cockpitgroen, maar eveneens ben ik niet zeker

Alvast bedankt

Rudy

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/regional/Silberling/pix.html



Dit is het interieur van een 2? klasser, deze is reeds uitgevoerd
Toch bedankt wisselstromer

Rudy

Peter

Hallo Rudy

Hierbij een link met redelijk wat informatie.

http://www.bahnbilder.de/

Op die website klik je eerst links op het land (Duitsland in ons geval)
Dan bijna onderaan op wagen en dan aan de rechterzijde op de foto van Interregio.  Daar staan verschillende binnen en buiten aanzichten van de "Silberlingen" in diverse periodes.
Het interieur op de foto van Wisselstromer is juist voor de beginperiode. Nadien werd er veelvuldig groen gebruikt voor de zetels (banken).
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak