Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

NMBS stoomlok 81

Gestart door n/a, 20 april 2007, 20:58:46 PM

n/a

Kon aan de verleiding niet weerstaan, voor deze prijs. Heb er ??ntje van gekocht.
De verkoper biedt er iedere keer weer een nieuwe aan:

http://cgi.ebay.de/22597-SNCB-Dampflok-Serie-81-Neu-mit-2Jahren-Garantie_W0QQitemZ270111791259QQihZ017QQcategoryZ130311QQrdZ1QQcmdZViewItem

Heb de lok nog niet thuis ontvangen.

Weet iemand de plus- en minpunten van dit M?/Trix model? Bv. vergeleken met de Fleischmann tegenhanger?

Groetjes,
Peter

erik de noorman

Peter ik heb zo'n marklin 81.
Dit is de allerbeste lok van alle loks (digitaal)die ik bezit.
Fluisterstil(vergelijkbaar met de beste fleischmanloks), enorme trekkracht, volledig schokvrij kruipen in de laagste stand.
Trekt of duwt slepen tot 20 4 assers in klimspiralen en door wisselstraten zonder problemen. Super lok.

Erik

n/a

Ik heb mijn vraag niet duidelijk genoeg geformuleerd, Erik [:I] .

Bedoelde meer of de lok specifiek genoeg een Belgische lok is geworden, vergeleken met de Duitse BR 55. Qua detaillering: juiste pompen / leidingen of wat dan ook.

Ken daar niet veel van. Vind het gewoon een prachtig model zo in groen/zwart - heb zo ook al wat andere (M?) stomers van de NMBS. Deze is daar een mooie aanvulling op.

Ik had al een tijdje langer de M? DB BR 55, dus de rij-eigenschappen zijn me genoeglijk  bekend [;)] .

Peter

Gerolf

Ik ben geen expert in deze materie, maar in MSM11 stond er vanaf p32 een loctest over dit model, beschreven door Dirk Melkebeek.
Het besluit van deze bespreking is zeer positief (de details heb ik niet opnieuw gelezen)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Is deze MSM nog na te bestellen? Zou me zeer interesseren!

Peter

Gerolf

Ik denk dat alle MSM's nog na te bestellen zijn. Bij MTE in Blankenberge maak je ook een goede kans om hem nog te vinden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Peter,
Dit is geen omgespoten duitse lok. Deze is aangepast naar een belgische versie.

Erik

n/a

Mooi mensen. Ga ik MSM maar eens een mailtje sturen.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

De verkoper in kwestie heeft denk ik een hele serie opgekocht, want hij biedt er alw??r een nieuwe aan, nadat diegene in mijn link hierboven vrijwel direkt verkocht was.

In zijn feedback zie je dat hij er al verkocht heeft ook.

Peter

tunnelmotor2000

Bwoah ga hier eens tegen enkele schenen stampen se. In vergelijking met een Weinert lok trekt deze op niks, en ben er ook 100% zeker van dat de Weinert lok heel wat betere rijeigenschappen heeft dan de omgespoten M uit G ########. Heb er geen foto van, maar Roderik weet wel over wie ik het heb.

erik de noorman

All? dat is dus een super, super, superlok.[:)]

Erik

Peter

Een Weinert lok heeft inderdaad perfekte rij-eigenschappen, en dat komt grotendeels doordat het onderstel dikwijls al rijklaar is.
De samenbouw van de meeste loks wordt trouwens in de Miba uitvoerig besproken. Het enige nadeel is dat de bouwdozen nogal aan de prijzige kant zijn. Een ombouwset voor mijn Roco BR 50 in een BR 50.40 Franco Crosti lok, heb ik toch nog altijd (aan soldenprijs) 180 euro betaald. Komplete loks gaan van 700 tot 1500 euro (voor een bouwdoos)
Let wel, je krijgt waarde voor je geld, maar het is en blijft duur.
Met vriendelijke groeten
Peter