Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

infrabel locs

Gestart door Tom, 19 april 2007, 17:10:03 PM

eric


Tom

Tom

Tom

Tom

Tom

Tom

eric

Goed gedaan Tom, dat is nog beter.
Want treinfoto2000 veranderd elke dag natuurlijk

eric

citaat:
Geplaatst door trainfreak
En ik zie de 62'ers niet lang meer bollen...





Ik hoop nog effe mee te bollen, want ik en nog enkele forumgenoten
zijn van '62. [:D][:D][:D]

Bundesbahnfreak



Enkele jaren geleden was voorzien om de 62ers nog tot 2010 in dienst te houden.  Toen waren ze nog niet van Infrabel, als je weet dat de dieselmotor bijna onverslijtbaar is, is het mogelijk dat deze locs nog een lang leven gegund zijn.
Ik heb in Hasselt verschillende jaren aan de reeks 62 mogen werken, en het was met pijn in het hart dat we deze locs aan Antwerpen moesten geven.  
PS De 51 deed nog meeeeer pijn[:(]

trainfreak

Ik snap het eigenlijk niet meer zo goed.

De ex-bolle neuzen bollen nu al meer dan 50 jaar en de 51'ers hebben ze na 40 jaar buiten dienst gezet.

Kan iemand dit verklaren?[:I]
Spoorse groeten
Dimitri

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door trainfreak

Ik snap het eigenlijk niet meer zo goed.

De ex-bolle neuzen bollen nu al meer dan 50 jaar en de 51'ers hebben ze na 40 jaar buiten dienst gezet.

Kan iemand dit verklaren?[:I]



Hallo,

De motoren van de 51ers waren van cockeril (weliswaar onder licentie gebouwd).
Die van de 52-53-54-55-62-75 van GM.  Die GM's zijn onverslijtbaar die van Cockerill is iets anders.  Als je weet dat een 51 om de 400000 km een tussentijdse revisie en om de 800000 een grote revisie krijgt, en bij de GM motoren is dit resp 800000 en 1600000 km dan is de reden duidelijk.
Maw het is de motor van de 51 die deze locs de das om gedaan heeft.
Te Hasselt maakten de 51 ongeveer 100000 km/jaar dan kan je nagaan hoe duur het was om deze loks te laten bollen.

De reeks 59 is hetzelfde verhaal, deze kwamen ongeveer op hetzelfde tijdstip in dienst als de bolle neuzen maar hadden een motor die oneveer dezelfde was als die van de 51.
59 is al lang RIP en de 52ers en co rijden nog rond.

Groetjes

Rudy

PS in de class 66 steekt een opgefokte motor die afstamt van de motor die in de 62 steekt.

nmbs

Zijn de heren van Infrabel geen bolletje voor het nummer vergeten te zetten? [}:)] Of gaan ze terug op stoom verwarmen? hehe

DelticPower

Hoi nmbs, op de foto's van de voorzijde van de lok's is de stoomkoppeling te zien. Deze voorziening lijkt mij overbodig als er geen verwarmingsketel is. Tenzij deze er alleen is als doorverbinding bij gebruik in meervoudige traktie.
Groeten van Jan

n/a

citaat:
Geplaatst door nmbs

Zijn de heren van Infrabel geen bolletje voor het nummer vergeten te zetten? [}:)] Of gaan ze terug op stoom verwarmen? hehe



Ik neem aan dat dit te maken heeft met het feit dat deze loc toebehoord aan de infrastructuurbeheerder (die toch geen reizigers vervoerd) ipv aan de vervoersmaatschapij

Bundesbahnfreak

Volledig met akkoord, de 62's zijn uit de reizigers verbannen en er zijn ook geen rijtuigen meer met stoomverwarming

55erke

Hoy
Vandaag de 6278 Te Diest:

Mooi kort infratreintje , perfect om na te maken op de modelbaan[;)]



Groeten
Johan

ERVIN

Ik kan die idd namaken, maar dan zal mijne 62er eerst naar de car-wash moeten.[:I]