Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Nieuwe Thalys motor??

Gestart door ERVIN, 18 april 2007, 23:04:05 PM

thalysken

Volgens mij moet het lukken hoor ervin ik kijk morgen even in mijn thalys. Dit zou in ieder geval een oplossing zijn. Maar zoals ysbeer zij is het misschien toch wel beter om een ombouwset te kopen.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

thalysken

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Hij is er,kijk hier

http://www.sb-modellbau.com/index.php?cPath=74&sort=&XTCsid=1196790f63c4d69078a3cfd6685c0580&filter_id=41

wim ysbeer

Amai, 80,85 euro+ verzendingskosten![:0] Maar denk dat je je het achteraf niet zou beklagen,ervin.

Peter

Loks met zo'n inbouwset en motor zijn het van het. Praktisch geruisloos, en heel soepele rij-eigenschappen. Gewoon perfekt.
Soms vraag je jezelf dan ook af waarom fabrikanten niet ineens zo'n aandrijving in hun modellen bouwen. Die paar euro dat een model dan duurder zou zijn heb ik er wel voor over.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ok? bedankt Ysbeer en Peter en natuurlijk Thalysken, motor word vandaag nog besteld evenals de Thalys.[;)]

Is het eigenlijk moeilijk om zulk een motor in te bouwen, hij zou digitaal moeten kunnen rijden h?.[:I]

Peter

In veel gevallen is het inbouwen een kwestie van de oude (al dan niet met overbrenging) eruit halen en de nieuwe er in steken. Soms echter moet je wat vijlen om ruimte te maken voor de inbouw. Een degelijke handleiding zit wel bij de set.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Denk er ook aan dat je een Dekoder in dat ding stopt die Faulhabermotoren kan aansturen.
Dat kunnen ze tegenwoordig wel bijna allemaal,maar even opletten kan geen kwaad.

wim ysbeer

ERVIN

Merci mannen, als ik alles hier thuis heb, zal je er beslist nog over horen.[;)]

thalysken

Met een fotoverslagje a.u.b..[:p] Als je een goed resultaat bekomt koop ik die set ook. Maar denk niet dat het voor mij echt de moeite zou zijn, want mijn thalys geraakt niet boven. Of zou dat veranderen als ik die set zou kopen?

Alvast bedankt,
Thijs

thalysken

citaat:
Geplaatst door thalysken

Of zou dat veranderen als ik die set zou kopen?

Weetiemand daar al het antword op? M.a.w. heeft iemand de set al gekocht en uitgeprobeert? Wat zijn de bevindingen?

Met vriendelijke groeten,
Thijs

Jean

Ik heb geen bevindingen met de SB motorset voor de Thalys. Wel met andere SB motorsets. In de locs waarin ik SB sets heb ingebouwd,  zijn er perfecte rijeigenschappen gecre?erd. Over de trekkracht hoef je je denk ik weinig zorgen te maken. Als de loc nu voldoende grip heeft om de hellingen op je baan te bedwingen, dan heeft die dat, mag je aannemen, ook met een motor van SB.
Op steile hellingen zullen de wielen eerder doorslippen dan dat de motor tegen zijn beperkingen aanloopt, zo is mijn ervaring. Verder heb ik van Klaas Z. ooit eens begrepen dat een motor van het type klokanker bij een gelijk vermogen een veel kleinere omvang heeft dan een gewone gelijkstroom motor. Laat je dus niet afleiden door een kleine omvang van een faulhabermotor, al moet ik zeggen dat een wat groter exemplaar nog mooiere rijeigenschappen laat zien.

Jean

Jean

..die gaat vast mooi rijgedrag laten zien.....

ERVIN

Het gaat rot-slecht weer worden hoor B-Modelbouw, dus morgen kan je er al aan beginnen, en zodoende weten we morgen tegen de avond hoe het beestje rijdt, ik zal ondertussen mij ook een Thalys aanschaffen en dan mag jij die ook even ombouwen, hebben we een deal??[}:)]

Ik ben echt benieuwd hoor!!!

thalysken

Al iest uitgebrobeert?
Eens ik de dingen heb gedaan die ik voorlopig zeker wil doen, ga ik de ombouw ook doen. Het ziet er mij wel een stuk beter uit. Ook de verlichting zal dan kwa bedrading beter worden.

@ B-Modelbouw,

Om al eens een resultaat te zien van verlichtig in de wagons...

Weet wel dat het een foto is en dat het niet is zoals je het in het echt ziet, hetz iet er stukken beter uit.

Welke verlichting ga jij gebruiken?

thalysken

B-Modelbouw,

persoonlijk vind ik dan weer dat jouw verlichting wat te donker is, mia ieder zijn mening h?.[;)] Ik denk eraan om misschien iets andere verlichting in te steken. Ben benieuwd naar de moter.