Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

gevestigde waarden??

Gestart door ERVIN, 07 april 2007, 17:26:52 PM

Gerolf

De rubriek "praktijk" is erg groot (659 onderwerpen), en daarom zou een zekere opsplitsing niet slecht zijn.
Ik zie wel iets in "werken van lange adem" of zo als titel, met de bedoeling dat mensen daar hun grotere of "speciale" projecten kunnen tonen en (laten) bespreken.
Iets zoals de bestaande topic "waar zijn we nu mee bezig", maar waar elk project zijn eigen verhaallijn kan behouden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

"vijfjarenplannen", "tienjarenplannen", "voortegenhetpensioen", "ooitzalheteensafzijn"...moet kunnen, maar de vraag is of het de moeite is.

Ik ben eens door enkele pagina's van "praktijk" gescrold en er is weinig bouwen bij, meer vragen van "hoe moet dat". Dus je gaat er "praktijk" niet mee verlichten. Als iedereen die ergens mee bezig is daar dan ook werkelijk een draadje gaat opendoen over dat ene project dan wordt het wel leuk. Bvb: ipv "ik ben electriek aan het leggen onder mijn tafel" een draadje over hou jij dat doet, welke middellen, hoe vastzetten, etc met wat foto's.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

Aan zoiets kan ik wel meewerken denk ik, ik zou mij dan in categorie " voor tegen mijn pensioen zal het hopelijk af zijn" mogen zetten, ik heb meerdere grote projecten waar ik momenteel mee bezig ben, koepel, sporen leggen, bedrading, etc.....

Dus verhalen genoeg.

Decapod

citaat:
Geplaatst door argilla
2) ik pleit ervoor om in het andere forum de modelbouwers die iets meer willen, aanbod te laten komen. En dat dit niet noodzakelijk hier in dit forum moet ( mag wel maar hoeft niet)
Wat is er mis mee dat modelbouwers die verder willen gaan apart ergens anders een discussie verder zetten en tonen wat hun kunne is. Wat is er in godsnaam mis mee met de ambitie om een stapje hoger te willen gaan in onze mooie hobby ? En daarvoor te kunnen rekenen op nog meer ervaren modelbouwers als jezelf .
Mag ik dan deze opmerking niet maken of zo.
Kijk van mij mag iedereen zijn heug en meug neerpennen op dit forum. Geen probleem mee.
Maar als ik bv naar de group On30 kijk ( weleenswaar Engels-talig) valt het wel op dat daar ervaren modelbouwers  zitten. Niemand die er aanstoot aanneemt dat daar beginners komen kijken en praten.
Wat opvalt is wel het klimaat ( wat ik zo noemen) van goede nabuurschap, en dit zonder alle andere dingen der bij te sleuren. To the point. Dat is alles.
3) Splitsing ??? dat is tegenwoordig het mode woord zekers . Nergens gesproken over splitsing.



H?, niet boos worden [;)]! Goed dat je er dus eigenlijk hetzelfde over denkt: ervaren en nieuw naast elkaar en met open geest, dan leren we het meest.
Van splitsingen zullen we idd maar zwijgen, daar wordt al genoeg over geluld, zonder wat uit te halen. Dat laatste zou hier ook wel eens zo kunnen zijn: laten we die goede voornemens maar eens omzetten in de praktijk (zoals er een paar hier trouwens al doen). En ik, doe mee. Ik ga stap voor stap laten zien wat ik allemaal verkeerd doe en welke stomme stote ik uithaal voor er een fatsoenlijk baantje uitkomt [:D]. You'll be warned!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Red Falcon

Ik ben al van 1969 bezig met modelspoor, helaas kom ik veel te weinig op dit forum. En ook nog, diesels en electrische locs zijn echt mijn ding niet. Waarschijnlijk omdat ik ze jaren heb moeten 'bedienen' bij de NMBS. Maar voor stomers ging ik zelfs naar Polen, meerdere jaren, om ermee te rijden!
Maar om on-topic te blijven, "ouwe rotten" moeten er soms ook even uit.
En we weten maar al tegoed hoe wij ooit begonnen zijn met VEEL minder dan nu te krijgen is, dus een beginneling zullen we steeds graag helpen. Is het niet zo dat onze hobby aan het uitsterven is? Als ik de jeugd van heden bekijk dan spelen ze liever 'oorlogje' op hun spelcomputer. Bwah, die spelcomputers [V]

Grtz, RF

conducteur

ik seel ook nog spelletjes op de pc,maar dan een spel waar ik mijn eigen dierentuin moet bouwen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

CiteerGeplaatst door Red Falcon

Ik ben al van 1969 bezig met modelspoor, helaas kom ik veel te weinig op dit forum. En ook nog, diesels en electrische locs zijn echt mijn ding niet. Waarschijnlijk omdat ik ze jaren heb moeten 'bedienen' bij de NMBS. Maar voor stomers ging ik zelfs naar Polen, meerdere jaren, om ermee te rijden!
Maar om on-topic te blijven, "ouwe rotten" moeten er soms ook even uit.
En we weten maar al tegoed hoe wij ooit begonnen zijn met VEEL minder dan nu te krijgen is, dus een beginneling zullen we steeds graag helpen. Is het niet zo dat onze hobby aan het uitsterven is? Als ik de jeugd van heden bekijk dan spelen ze liever 'oorlogje' op hun spelcomputer. Bwah, die spelcomputers [V]

Grtz, F

Alleen de jeugd denk je ? Ik mag af en toe eens graag in de cockpit van een Spitfire of een P-51 kruipen om de Fritz uit de lucht te knallen of als een zandhaas door een verwoeste stad te sluipen om de tegenstrever uit te schakelen .Virtueel wel te verstaan.

Gerrit

Gerolf

We zitten wel behoorlijk off-topic nu, maar:
Tot voor een jaar of vijf was ik ook vaak bezig met (verslavende) computerspellen. Ermee gestopt, en zie: een PAK meer vrije tijd over voor ... modelbouw!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik zou er niet aan denken heel der avonden computerspelletjes te spelen, ik zit al een ganse dag achter dat bakje, al ben ik ook niet altijd bezeig met modelbouw,

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

erik de noorman

Na de overdenkingen en de wijze woorden die hier neer geschreven zijn ben ik eens benieuwd wat ervan in de praktijk van zal uitgevoerd worden?

Erik.

Havoc

Jaren langames gespeeld. Probleem is dat je pc bijhouden omdat die dingen vlot zouden werken een dure en tijdrovende bezigheid is.

citaat:
Na de overdenkingen en de wijze woorden die hier neer geschreven zijn ben ik eens benieuwd wat ervan in de praktijk van zal uitgevoerd worden?


Gelijk altijd in dit landje zeker: veel blabla en weinig boemboem...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Decapod

citaat:
Geplaatst door Havoc

Jaren langames gespeeld. Probleem is dat je pc bijhouden omdat die dingen vlot zouden werken een dure en tijdrovende bezigheid is.

citaat:
Na de overdenkingen en de wijze woorden die hier neer geschreven zijn ben ik eens benieuwd wat ervan in de praktijk van zal uitgevoerd worden?


Gelijk altijd in dit landje zeker: veel blabla en weinig boemboem...



Wel, laten we dan maar eens niet lekker Vlaams aanmodderen, maar de idee?n ook in de parktijk zetten. Wat mij betreft, ik ga ervoor ...
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

martintje

citaat:


Gelijk altijd in dit landje zeker: veel blabla en weinig boemboem...



Heet in de mond, koud in de kont [:)]

citaat:
...maar de idee?n ook in de parktijk zetten....


HEuhhh wat moet ik nou precies in de praktijk brengen [?], er staat zoveel te lezen
Mvg Marty

erik de noorman

De meeste van die experten willen enkel iets laten zien dat "af" is. Ze willen je niet laten zien hoe ze het opbouwen.

Hier is er nog nooit iemand die de opbouw van een kit heeft laten zien!


Dit.

Erik

martintje

Ok ik snap um, ik zal mezelf de discipline aanleren om wat meer foto's te maken met de bouw, dan heb ik die alvast liggen als ik ook een expert ben geworden [:)]
Mvg Marty