Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Nieuwe hogesnelheidsbedrijf: NS HiSpeed

Gestart door Kedeng Kedeng, 28 maart 2007, 11:34:41 AM

Kedeng Kedeng

citaat:
Vandaag is een bijzondere dag. NS lanceert namelijk een nieuw bedrijf: NS Hispeed, de hogesnelheidsonderneming van NS.

NS Hispeed staat voor een nieuwe manier van reizen. Maar het betekent veel meer dan alleen snelheid en tijdwinst. Het gaat ook over gemak: bij het boeken van tickets en het voor- en natransport. En niet te vergeten comfort, zowel in de trein als op de stations.

De bestaande treinen Thalys, ICE International, TGV en Eurostar zullen op termijn vallen onder het nieuwe merk NS Hispeed. Zij bieden hogesnelheidsvervoer naar internationale bestemmingen, zoals Antwerpen, Brussel, Parijs, Keulen, Frankfurt en London.

Daarnaast is er een nieuwe hogesnelheidstrein in ontwikkeling. Deze trein maakt hogesnelheidsvervoer ook binnen Nederland mogelijk en zal naar verwachting vanaf eind 2007 over de nieuwe HSL-Zuid gaan rijden. Daarmee biedt NS Hispeed de snelste reistijd op sommige bestemmingen, zoals Amsterdam ? Rotterdam in 35 minuten en Amsterdam - Brussel in 1 uur en 46 minuten.

Kortom: NS Hispeed is een ware mijlpaal in de Nederlandse vervoersgeschiedenis. Daarom vindt vandaag de spectaculaire lancering plaats op de AutoRAI (van 29 maart t/m 9 april 2007).

Op ons paviljoen in de parkhal van de AutoRAI is naast een conceptmodel van de nieuwe hoge snelheidstrein, van alles te zien, te horen ?n te beleven. Zodat u letterlijk kunt ervaren wat wij met NS Hispeed voor ogen hebben.

NS Hispeed opent nieuwe wegen. Wilt u meer weten over uw persoonlijke mogelijkheden en voordelen? Ga dan naar NSHispeed.nl
Maar u kunt natuurlijk ook bij ons langskomen op de AutoRAI. Ons standnummer is 08.012A. U bent van harte welkom!

Wilt u nu naar ??n van onze bestemmingen reizen, dan kunt u voor treintickets terecht op nsinternationaal.nl

Met vriendelijke groet,

NS Hispeed



imghttp://83.83.69.50/bnls/HISPEED.jpg/img

Er zal ook gereden worden met TRAXX F160MS locomotieven & NS ICRm intercity wagons.

imghttp://83.83.69.50/bnls/1_rijtuig.jpg/img
?Jon van Dijk

urlhttp://www.nshispeed.nl/index.php/url
urlhttp://www.railcolor.net//url
urlhttp://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=4066.0/url

tufken

Dat is precies de neus van een model van FIAT, [8D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


tufken

Als dat een hogesnelheidstrein is dan ben ik de Paus.

DIt is wel geen gestroomlijnd model voor hoge snelheden en dan nog met een mooie gril.

Uitlevering:  .... april
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


janjozef

Zal een mop voor 1 april zijn zeker

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem


Roderik

Wat is dat voor iets??? Het lijkt inderdaad op een Peugeot of een Fiat op rails. Ik dacht heel even dat het om een diesel-trein ging. Waarom dient anders die gril vooraan. Maar blijkbaar steekt die alleen de koppeling weg.

Ergens vat ik het toch niet.
De Thalys, Eurostar en ICE-treinen hebben hun degelijkheid al lang bewezen. Waarom moet men in Nederland dan een eigen model ontwerpen?
De hogesnelheidslijnen die nu door alle Europese landen gaan, zijn net als de euro, eveneens een uiting van ons verenigde Europa. Waarom moet elk land dan zijn eigen model hogesnelheidstrein hebben? Da's toch kosten maken om ze te maken? Koop toch gewoon een Thalys en kleef die vol vlindertjes...
Gelukkig heeft de NMBS nog geen eigen ontwerp en kleven wij alleen maar stickers van Kuifje. Maar ik hou mijn hart toch vast tegen dat het zo ver is. [;)]
Always be modelling!

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door janjozef

Zal een mop voor 1 april zijn zeker

Jan

Denk toch nie dat het een april grap zal zijn,
Zoals Eric al liet zien om daar een ganse website voor te maken & wat wagens om te spuiten in de nieuwe kleuren.

& dit staat ook al enkele jaren op de site van de NMBS:
citaat:
Voor de snelle verbindingen tussen Brussel en Nederland worden enkele treinstellen besteld die een maximale snelheid halen van 220 km/u. Ten noorden van Antwerpen zullen die treinen gebruik maken van de nieuwe hogesnelheidslijn die momenteel in aanbouw is.

Dus.

Bert

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door janjozef

Zal een mop voor 1 april zijn zeker

Jan

Denk toch nie dat het een april grap zal zijn,
Zoals Eric al liet zien om daar een ganse website voor te maken & wat wagens om te spuiten in de nieuwe kleuren.

& dit staat ook al enkele jaren op de site van de NMBS:
citaat:
Voor de snelle verbindingen tussen Brussel en Nederland worden enkele treinstellen besteld die een maximale snelheid halen van 220 km/u. Ten noorden van Antwerpen zullen die treinen gebruik maken van de nieuwe hogesnelheidslijn die momenteel in aanbouw is.

Dus.



Die beestjes laten wel al twee jaar op zich wachten...

13erke

citaat:
Geplaatst door Bert

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door janjozef

Zal een mop voor 1 april zijn zeker

Jan

Denk toch nie dat het een april grap zal zijn,
Zoals Eric al liet zien om daar een ganse website voor te maken & wat wagens om te spuiten in de nieuwe kleuren.

& dit staat ook al enkele jaren op de site van de NMBS:
citaat:
Voor de snelle verbindingen tussen Brussel en Nederland worden enkele treinstellen besteld die een maximale snelheid halen van 220 km/u. Ten noorden van Antwerpen zullen die treinen gebruik maken van de nieuwe hogesnelheidslijn die momenteel in aanbouw is.

Dus.



Die beestjes laten wel al twee jaar op zich wachten...



De nmbs had al lang dat contract moeten annuleren, of boetes eisen. Per dag dat er geen trein over L4 rijdt, betekend een verlies, ze moeten er zelfs voor betalen! Dat ze hun italiaansen brol maar ginder houden[:(!]

Kedeng Kedeng

De treinstellen worden gemaakt door AnsaldoBreda in Itali?,
& zijn ontworpen door Pininfarina in Itali?, Deze ontwerpt ook voor:
Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Lancia & Fiat dit is ook goed aan het treinstel te merken.

Er zullen 12 stellen worden gemaakt & 3 daarvan zijn voor de NMBS.

Als deze treinstellen worden geleverd zal dit het einden beteken van de Beneluxtrein.

rixke rail

citaat:
Als deze treinstellen worden geleverd zal dit het einde betekenen van de Beneluxtreinen.



Waren deze niet sowieso voorzien afgeschaft te worden eind dit jaar, of ben ik verkeerd ingelicht ? Stond in Metro, dacht ik !
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Bert

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Als deze treinstellen worden geleverd zal dit het einde betekenen van de Beneluxtreinen.



Waren deze niet sowieso voorzien afgeschaft te worden eind dit jaar, of ben ik verkeerd ingelicht ? Stond in Metro, dacht ik !
Grootspoorse groeten,
Eric.


Heel juist, de 11 zal dan verhuizen naar de goederen.

eric

citaat:
Geplaatst door Bert

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Als deze treinstellen worden geleverd zal dit het einde betekenen van de Beneluxtreinen.



Waren deze niet sowieso voorzien afgeschaft te worden eind dit jaar, of ben ik verkeerd ingelicht ? Stond in Metro, dacht ik !
Grootspoorse groeten,
Eric.


Heel juist, de 11 zal dan verhuizen naar de goederen.



En deze locs zouden de opvolgers worden.

http://robvanderwoude654.fotopic.net/p46381174.html

erase.rewind

Ik hoop dat ze Traxx locomotieven ooit goedgekeurd krijgen in Belgie, of we zien ze hier nooit rijden en ook de benelux-rijtuigen zijn nog niet klaar voor de hogesnelheidslijn!!
In Nederland mag de Traxx al bollen maar hier staan ze nog altijd aan de TW Antwerpen!

13erke

De Traxx zullen wel deglijk gehomologeerd geraken:
lees het volgende bericht eens:

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?2,3558757
kort samengevat, b-cargo zal zelf 40 traxxen van Angel trains huren voor een periode van 10 jaar, dit om diensten op de Montzen route te verzekeren. Het gaat hier om de vierstromige variant, binnenkort (eind 2008-2009) zal het dus mogelijk zijn om belgische loks in Duitsland en zelfs verder, Oostenrijk te zien.
Voor alle duidelijkheid, dit zijn NIET de loks die voor de beneluxdiensten voorzien zijn.