Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uhlenbrock IB

Gestart door MARKLINRIJDER, 23 maart 2007, 17:46:18 PM

MARKLINRIJDER

Geachte,

Na een update van mijn IB 65000 loopt alles vast en gaat mijn IB steeds in de fout.  Ik had versie 1.5 en wou versie 1.55 updaten.
Nu heb ik niets meer.:(  Heeft iemand onder jullie misschien nog de versie 1.5 op disk en wil je hem doorsturen.

Groetjes,

David

@info: Nu weet je onmiddelijk waarom ik niet meer reageer op je laatste mail.  Afwachten dus.

bellejt

denk dat ik de file nog heb maar is meer dan 1M groot.

INFO

Gewoon, opnieuw de update uitvoeren, met je PC in PUUR DOS. Met een normale comport. Dat is hetzelfde als de versie 1.5 proberen terug te zettten.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

bellejt

ff gekeken in de archieven.Surf ff naar :http://groups.yahoo.com/group/IBX/files/

Daar vind je nog de oude files.

n/a

Ik kan je aan 1.5 helpen, heb zowel de versie voor Win98 als voor Win2000/XP destijds gedownload.

Als je je email adres even vermeldt, kan ik het je zo doorsturen via yousendit (www.yousendit.com) - gaat prima voor grotere bestanden.

Peter

INFO

David moet gewoon de update 1.550 nogmaals uitvoeren, heeft hetzelfde effect als met iedere andere versie.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Van mij moet David niets.

David, ik heb je email adres gevonden en je bij deze versie 1.5 voor Windows 2000/XP via yousendit doorgemaild.

Doe er je goesting mee [;)]

Peter

René

Bij het onder windows updaten van de IB kan het zelf gebeuren dat de IB helemaal "vast" komt te zitten. Opnieuw updaten kan dan zelfs niet mogelijk zijn omdat de IB zichzelf uitschakeld en vervolgens weer opstart en dan weer uitschakeld en ..... enz.
Er is wel een mogelijkheid om hem dan nog te ontgrendelen met een soort harde reset. Daarvoor kun je contact zoeken met Uhlenbrock of misschien kan ik de procedure hier nog terug vinden.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

David, kan natuurlijk net als jij nu een goed advies negeren, of als David verstandig is volgt hij gewoon het advies op. En voert hij de updatre nogmaals uit op een PC in PUUR DOS. Dus op een PC waarop op geen enkele manier eerst windows is opgestart.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

René

Al gevonden;
Ontgrendelen van IB

1e optie:
Tijdens opstarten op [menu] drukken
Daarna updaten

Als de eerste optie niet werkt deze 2e optie:
Update programma klaarzetten tot [enter]
Pin 3 van de driepolige aansluiting  (aan de kant van 6 polige aansluiting) verbinden met bruin.
Voedingspanning aan
Binnen twee seconden verbinding met pin 3 verbreken
Als go en stop led knipperen beginnen met update = [enter] op PC

Alles uiteraard op eigen risico
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

INFO

In the first case, nothing is to be done: you can proceed and restart the
update program. (This would be the typical case if your AC power fails
during the update).

In the second case (as said: a very unlikely case) you should apply the
following procedure:
- turn the IB off;
- connect the "E" line of the "DCC Booster" connector (the contact of that
connector which is less closer to the heat synk) to the brown wire (e.g.
"brown" of the power output of the IB);
- turn the IB back on and, WITHIN 3 SECONDS, disconnect the "E" line from
the brown wire.

This shall tell the IB (actually: the SPU (the "lower part" of the IB) to
enter download mode before trying to "boot".
The SPU then tries to tell the KPU to do the same (i.e. enter download
mode): you shall notice a change of "rythm" in the blinking of the red and
green LED as soon as the KPU has entered download mode too.

In case the KPU shouldn't enter download mode, you can press the [Menu] key
while the IB is being powered up in order to force the KPU into download mode.
If the worst comes to the worst, both "procedures" (connecting "E" to the
brown wire for max 3 seconds and keeping [Menu] pressed must be applied at
the same time (while powering up the IB)).

I hope this was clear enough!
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

citaat:
Geplaatst door INFO

David, kan natuurlijk net als jij nu een goed advies negeren, of als David verstandig is volgt hij gewoon het advies op. En voert hij de updatre nogmaals uit op een PC in PUUR DOS. Dus op een PC waarop op geen enkele manier eerst windows is opgestart.



Als je mij bedoelt Wim: ik denk dat iedereen die een IB heeft weet dat je een update zuiver in DOS moet uitvoeren.

Hij vroeg alleen om versie 1.5 en die heb ik hem gegeven, niet meer, niet minder.

Peter

INFO

Alleen Peter, en dat is wat ik er mee wil zeggen, versie 1.501 zal zijn probleem niet oplossen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

MARKLINRIJDER

Jongens, jongens, doe ik even een upgrade en het hele systeem loopt vast.  Info, ik heb reeds enkele malen de IB upgegrade onder PURE dos modus uitgevoerd maar krijg telkens dezelfde fout.  Ik zal vandaag de harde reset eens proberen.  Ik hoop dat deze wel lukt.  ??n ding is zeker, dit lappen ze me geen tweede keer.
Hoewel ik weet dat versie 2.0 onderweg is.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes en bedankt,

David

n/a

citaat:
Geplaatst door INFO

Alleen Peter, en dat is wat ik er mee wil zeggen, versie 1.501 zal zijn probleem niet oplossen.



Ja Wim dat geloof ik inderdaad ook wel, als de fout in de upgrade procedure ligt, ligt het natuurlijk niet aan de gebruikte versie.

Hoop voor jou David dat het nu lukt.

Hou ons op de hoogte [;)]