Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

relais 5552 en reedcontact

Gestart door domie-o2, 18 maart 2007, 13:12:49 PM

domie-o2

Naar aanleiding van enkele artikels in MSM ben ik wat gaan experimenteren met relais en schakelrails voor de inbouw van dwergseinen etc. die zelf gebouwd werden. Tot daar geen enkel probleem ,alles werkt vlekkeloos.
Nu wil ik echter hetzelfde toepassen maar met reedcontact en daar zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd.De bedoeling is het volgende;dwergsein toont groen beeld,dus loc met magneet rijdt over reedcontact zodat het dwergsein nu een rood beeld weergeeft.Indien diezelfde loc nu in omgekeerde richting over datzelfde reedcontact rijdt zou ik willen dat dit dwergsein nu weer een rood beeld vertoond.
Waarschijnlijk zijn er nog andere mogelijkheden, maar ik heb een lot reedcontacten en relais kunnen kopen voor een kleine prijs en het leek me tof om deze te gebruiken.
Wie helpt me aan een duidelijk bedradingsschema????(c-rail digitaal)
Alvast onze oprechte dank!!!

dominiek

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door domie-o2

......loc met magneet rijdt over reedcontact zodat het dwergsein nu een rood beeld weergeeft.Indien diezelfde loc nu in omgekeerde richting over datzelfde reedcontact rijdt zou ik willen dat dit dwergsein nu weer een rood beeld vertoont.

Klopt dit wat je hier schrijft?
Het maakt niet uit in welke richting de loc over het reedcontact rijdt. In beide gevallen gebeurt hetzelfde, sein wordt rood.

domie-o2

Waarschijnlijk heb ik het niet duidelijk genoeg omschreven,
loc rijdt van links naar rechts op een doodlopend spoor.Het eerste dwergsein vertoont een groen beeld,dus doorrijden,eenmaal de loc over het reedcontact rijdt,iets verderop, zou ik willen dat dit eerste dwergsein rood wordt,terwijl een tweede dwergsein ,iets verder, die een in tegenoverstelde richting staat groen beeld vertoont.Deze situatie werkt perfect met relais en omschakelrail, maar met reedcontact en relais wil het me maar niet lukken!Vandaar m'n vraag om een duidelijk bedradingsschema indien mogelijk!?!?

dominiek