Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

La Habana

Gestart door pabe, 16 maart 2007, 21:01:27 PM

pabe

Juist terug van zakenreis Habana, Cuba.  

Deze keer eindelijk even tijd gevonden ( 15 min) om langs station te gaan. Een prachtig gebouw, maar op de perrons mag je enkel op mits een treinkaartje...  Dan maar de parallel straat even in waar toch wat zicht was op de perrons. Vooral de Chinese diesellok zag er best goed uit.. Verder op het plein naast het station een verzameling nog te restaureren (Engelse) stoomloks die gebruikt werden op de suikerrietplantages.  (deze types stoomlokjes worden dixit mijn contactpersonen daar nog steeds gebruikt op de plantages). En, geloof het of niet, er is ook een spoorwegmuseum.  Wegens acuut tijdsgebrek - ja, dit kan, zelfs in de Carribean - enkel even gestopt aan de kant om via de omheining snel enkele foto's te maken. Hier was blijkbaar al wel gerestaureerd !  Ik probeer hier even om via photobucket -juist geregistreerd- een eerste foto op het forum te plaatsen. Indien dit lukt, volgt er meer.  Je kan me ook altijd een PM sturen, dan kan ik foto's in een veel hogere resolutie doorsturen.  Hasta la vista,   Paul

IMGhttp://i153.photobucket.com/albums/s211/pabe_b/IMG_2824.jpg/IMG

pabe

Blijkbaar van de eerste gelukt om de foto te plaatsen... oef!

Hier dan de volgende serie...










Paul


pabe

En hier dan de tweede reeks foto's...












Con mucho gusto,

Paul

Havoc

Die stoomlocs zien er eerder amerikaans uit dan engels. Op een ervan staat zelf "rogers". Dat was een amerikaanse fabrikant van stoomlocs. Diezelfde loc heeft ook een originele fluit.

Mooie foto's trouwens. Laat maar komen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

pabe

citaat:
Geplaatst door Havoc

Die stoomlocs zien er eerder amerikaans uit dan engels. Op een ervan staat zelf "rogers". Dat was een amerikaanse fabrikant van stoomlocs. Diezelfde loc heeft ook een originele fluit.

Mooie foto's trouwens. Laat maar komen.



Johan, idd, zullen wel Amerikaanse loks geweest zijn [:I] Indien je high-resolution pics wil, laat mij weten welke foto's graag.  Max is ongeveer 1,5 Mb per foto. ( 5 megapixels )

groetjes,  Paul [8D]