Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

probleempje thalys mehano

Gestart door thalysken, 09 maart 2007, 22:00:57 PM

thalysken

Beste modelspoorvrienden,

Ik heb dit al van in het begin dat ik hem kocht. Ik heb namelijk een schonkende thalys mehano AC digitaal. Dit gebeurt als ik op de laagste stand rijd. Het trukje om hem eens een 15 tal minutjes voor- en achteruit te laten rijden heb ik al eens geprobeert maar het lukt niet. Als er mensen zijn die dit ook ervaren hebben. Hoe hebt je het opgelost? Of zijn er andere mensen die een oplossing hebben?

Alvast bedankt,
Thijs

Tom

Mischien een andere motor inbouwen.
Tom

ERVIN

t'Ja Thalysken, dat zijn problemen en dat blijven problemen, of je zou Tom zijn oplossing moeten volgen, ikzelf heb mijn Thalys verkocht aan een jongen van 10 jaar, de gewone 2-rail digitale versie, de extra tussenrijtuigen heb ik bijgehouden,hij heeft hem samen met zijn vader hier zien rijden, ik heb hem verkocht voor 25?.
Meer is dat ding echt niet waard,ik heb in een ver verleden wel eens gehoord dat ze een nieuwe uitvoering gingen maken met een heel ander motorconcept, jammer genoeg tot op de dag van vandaag niets meer over gehoord.

Mss heeft iemand anders hier wel een oplossing voor, en dan hoor ik dat ook graag even.[;)]

thalysken

Beste,

Ik had deze trein gekocht maar er waren een paar problemen. Die winkelier zij: ,,Heef die eerste maar aan mij dan geef ik je een andere.'' Als ik die andere in m'n handen kreeg zag hij er zeer goed uit. Totdat ik hem een paar seconden op de baan zette. Ik hoorde een knal[B)] en alle lichten waren uit maar bleef gewoontjes verder rijden en die had dat schokken niet dus het is niet met alle thalysen (dus ik kreeg de oude terug, en daar gingen we weer met het schokken). Klein vraagje: Kan dit ook niet aan de decoder liggen? Het is maar vanaf er wagons aanhanngen dat hij schokt. Ook wel een beetje zonder hoor.

Alvast bedankt,
Thijs

tonycabus

Het komt door de Mabuchi-motor (op zich niet slecht) en de plaatsing van de cardans, die staan nl wat hoog en bij lage toerentallen (20 opm!!!) rukt dat een beetje. De mijne heeft dat ook....[:(]
Zelfs met een Gold-dekoder. Daar gaat dus ooit een Roco of Mashima-motor in met schroefanker. D????r ligt het hoofdzakelijk aan.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)