Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vragen lenz silver

Gestart door Jean, 08 maart 2007, 21:25:49 PM

Jean

Hallo Allemaal,

Ik ben even aan het uitproberen geweest met een Lenz silver decoder en heb daarover wat vragen:

1.
CV 50 geeft een mogelijkheid 5 verschillende aansturingen van de motor in te stellen. Afhankelijk van het type motor zou een (meest) geschikte aansturing uitgekozen kunnen worden.
Bij instelling van motortype 4 of 5 zou verder gefinetuned kunnen worden met CV's 113 en 114.
Helaas heeft Lenz in de instructie geen advies of indicatie gegeven over welke motoraansturing bij welk type zou passen, zoals  bijvoorbeeld ESU heeft gedaan.
Ik heb natuurlijk wel wat geprobeerd, maar kan weinig verschil ontdekken.
Wie kan vertellen welke instelling bij welk type motor past of heeft ervaring op dit punt met deze decoder?

2.
Verder heb ik gepoogd een lineaire snelheidscurve in te stellen met de CV2 (minimale rijspanning), CV5 (maximale snelheid) en CV6 (middensnelheid). Het bereik van deze CV's is 0-255
Instelling van 'evenredige getallen', dus bijvoorbeeld CV2=1, CV5=100 en CV6=50 leidt niet tot een lineaire curve. De snelheidstappen worden steeds groter.
Wie weet hoe het wel moet? Ook op dit punt geeft de instructie helaas geen uitsluitsel.

Groet,
Jean  



Peter

#1
Hallo Jean,

Stuur een mailtje naar Lenz. Zij antwoorden heel snel op alle vragen. Ikzelf had een paar weken geleden een vraagje over mijn digitale stoomlok Baureihe 66 van Lenz en had binnen de paar uur een zeer uitgebreid antwoord.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jean

#2
Ok, laat ik dat maar gaan doen

Groet,
Jean

n/a

#3

Jean

#4
Thanx, die ga ik zeker doornemen

groet,
Jean