Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Peco-rail bij marklin

Gestart door n/a, 05 maart 2007, 16:12:00 PM

n/a

Vraagje: Ik ben bezig met het ontwerp van een eenvoudige Marklin HO-baan. Nu ben ik opzoek naar alternatieven voor Maklin K-rail. De K-rail is op zich natuurlijk prima maar ik wilde weten of er ook alternatieven zijn. Nu zag ik dat het mogleijk is om Peco rail te gebruiken. Bij de rail gebruik je dan tevens een soort inzet, eveneens geleverd door peco die de middenrail vormt. Ook voor de wissels is er een dergelijk alternatief. Mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee en wat kun je bij deze adviseren.

Peter.

Gerolf

"Erik de Noorman" heeft eigenhandig wat dingen in die trant gefabriceerd, onder andere een Lima wissel van een middengeleider voorzien.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dancer

peco heeft echt prachtige slanke wissels... en inderdaad... men hoort er weinig van maar peco heeft de mogelijkheid om de rails te voorzien van een middengeleider -strip....  alleen is er heel weinig info hiervan te vinden..zelfs op de peco site heb ik gekeken en weinig info gevonden...


laurens66

Leuk, ziet er goed uit.

Conrad heeft kant en klaren dure stripjes.


dancer

ik heb in de site van conrad de strips van peco niet kunnen vinden... heeft peco ook strips voor onder de wissels?

laurens66

Wie zegt dat ze van Peco zijn, ik niet.

Het bestelnummer is 210758

Weer een leuke conrad actie hoor, staat er niet bij hoe lang een strookje is, hoe dom kun je zijn.

Ik gok 2 meter.

Havoc

Die Peco strips en de Conrad strips zien er heel anders uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

TrainTechnology

Ik heb die Peco strips nog gebruikt, en dat werkt naar behoren. Het is wel een beetje prutsen om de verschillende stukken aan elkaar te solderen zonder veel dikte (mag geen "bobbel" onder de rails vormen) en ze zijn nogal stug bij het afrollen, maar verder gaat het goed.

Voor wissels en kruisingen hebben ze een tweede type met hogere contactjes, zodat de sleper geen kortsluiting veroorzaakt.

Nog ??n bijkomende opmerking: bij M?rklin zit in elke dwarsligger een contactje, bij deze strips wordt er telkens een dwarsligger overgeslagen. Je hebt dus maar de helft van het aantal middencontacten. Valt dan ook meteen minder op, maar geeft ook meer kans op slechte contacten.

Groetjes,
Mattias