Nieuws:

Nu in MSM 255 TEST: ROCO Nightjet Nieuwe generatie * Arnold BLS Re4/4 * PIKO NS ICR stuurstandrijtuig * PIKO Cementwagen

Hoofdmenu

Lenz Mini Gold ABC

Gestart door n/a, 02 maart 2007, 18:31:16 PM

n/a

Mijn baan is onderverdeeld in zes blokken.De loks zijn uitgerust met lokdecoders van Lenz type Mini Gold met een geaktiveerde ABC-module.Per blok is een stuk rail van 30cm voorzien van een diodeblok.Op ??n welbepaalde 30cm-stuk en door ??n welbepaalde lok is er geen raktie-remmen en stoppen-.Deze lok reageert op de andere stukken -remmen en stoppen- uitstekend en de andere loks doen op dat welbepaald 30cm-stuk hun ding zoals het moet.Ik vind maar geen verklaring voor het verschijnsel:I.

tonycabus

Staan CV's 51 en 52 correct? Werk je met constante remafstand of met de afremvertraging?
Kijk alle parameters eens na!
Je stopsectie moet ook beduidend langer zijn dan je langste trein, en met 30cm (zelfs in N) lijkt me dat 'moeilijk'...
RTFM........ en MSM!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

INFO

Humm, de The Fine Manual wil ik wel lezen, maar verplicht MSM lezen vind ik toch een beetje ver gaan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

tonycabus

Maar daarin staat wel de uitleg voor zijn probleem hoor, Wim...
Te korte stopsecties brengen de decoder in de war doordat de wielen van wagens en rijtuigen steeds weer pulsen 'volle' spanning op de stopsectie sturen, die denkt dus dat hij langzaam moet gaan rijden.
Bedoeling is een vervolgartikel hieraan te wijden, waarmee je ook met geduwde treinen kan gaan rijden.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)