Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Antwerpen - Centraal

Gestart door Peter, 02 maart 2007, 15:21:11 PM


Peter

Weet iemand waarom er een verschil is in de bovenleiding op niveau -2
Spoor 21 en 24 hebben gewone, spoor 22 en 23 compound boveleiding.
Het heeft niets te maken met welke treinen er op rijden, want de Benelux-treinen, de AM-76, de AM-80 enz.je ziet ze op alle sporen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Dat was me ook al opgevalllen, Peter. Naar mijn mening is dat omdat de middenste rails als doorgaande gebruikt kunnen worden - hogere snelheden dus voor doorgaande treinen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Nog een vraagje: Waarom heeft men op de sporen die vanaf station Berchem naar niveau -1 en -2 afdalen houten bielzen gebruikt terwijl de sporen die naar +1 lopen (spoor 1 tot 6) betonnen bielzen hebben (met uitz. van de wissels)
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter

Nog een vraagje: Waarom heeft men op de sporen die vanaf station Berchem naar niveau -1 en -2 afdalen houten bielzen gebruikt terwijl de sporen die naar +1 lopen (spoor 1 tot 6) betonnen bielzen hebben (met uitz. van de wissels)

Euh ... is er een prijs voor het juiste antwoord?
Misschien deze vraag eens stellen op HGBTF of zo [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

citaat:
Geplaatst door Peter

Nog een vraagje: Waarom heeft men op de sporen die vanaf station Berchem naar niveau -1 en -2 afdalen houten bielzen gebruikt terwijl de sporen die naar +1 lopen (spoor 1 tot 6) betonnen bielzen hebben (met uitz. van de wissels)



Sech mannekes, de titel van deze draad indachtig, dacht ik hier een lyrische ontboezeming te ontdekken over hoe de komende jaren tijd, geld noch moeite zullen gespaard worden om de antwerpse "middenstatie", in zijn oorspronkelijk architecturale luister te herstellen (ja,ja alle torentjes, minaretjes en beeldhouwwerk komen terug ).

Bespaar ons, voor die ene keer dat ietwat respectvol met het nmbs-erfgoed wordt omgegaan, gemierenneuk over betonnen bielzen en stijgingspercentages, waarover trouwens een andere draad volop in polemiek is. Waarom trouwens? Is er al een treincombinatie terug naar beneden gegleden?

Peter

Als we zo geen vragen mogen stellen, kunnen ze het forum hier beter opdoeken.
Zo'n vragen zijn volgens mij nog altijd beter dan die eeuwige zever van M?rklin tegen de rest van de wereld e.d
Voor mij is het plezier van aan dit forum mee te werken al hard aan het minderen.
Met vriendelijke groeten
Peter

DelticPower

Hoi Peter, laat je niet ontmoedigen, lees de bijdrage van JanJozef over TT ==Tenen Trappers==. De vraag die je stelde is een interessante vraag, en ik zit hier ook steeds te wachten op een deskundig antwoord.
Groeten van Jan